آشپزی

طرز تهیه قطاب یزدی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کتاب یزدی

قطاب یزدی یکی از انواع شیرینی های لذیذ و محلی ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطاب یزدی در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

وسایل مورد نیاز قطاب یزدی
زرده 2 عدد
ماست ½ فنجان
قند 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
مخلوطی از روغن سفت و کره ⅓ فنجان
ارد 2.5 فنجان
مواد لازم داخل جعبه
پودر گردو ½ فنجان
شکر پودر شده ½ فنجان
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
گل سرخ کافی

طرز تهیه کتاب یزدی

مرحله اول

برای تهیه یک کتاب یزدی خوشمزه ابتدا خمیر کتاب را آماده می کنیم، برای این کار زرده های تخم مرغ را در ظرف مناسبی ریخته و با همزن می زنیم تا گلوله شوند، سپس ماست را به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت ماست یکدست و یکدست شود، سپس شکر را به همراه پودر دارچین، کره، کره جامد و بکینگ پودر به کاسه اضافه می کنیم. حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مخلوط یکنواخت شود.

سطح سوم

در این مرحله آرد را الک کرده و کم کم به ظرف اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. توجه داشته باشید که بسته به نوع آردی که نیاز دارید، ممکن است به آرد کم و بیش نیاز داشته باشید.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید. سپس به سراغ تهیه مواد میانی می رویم و پودر گردو را به همراه پودر قند در ظرفی می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر دارچین را به همراه پودر هل در کاسه اضافه کنید سپس مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. سپس گلاب را کم کم به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد متوسط ​​به صورت خمیر درآیند.

مرحله ششم

بعد از استراحت خمیر روی سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید سپس با کاتر به قطر 5 سانتی متر شکل دهید حالا از مغز یک عدد جدا می کنیم. مواد به اندازه یک فندق

مرحله هفتم

سپس مواد مغزی را در مرکز خمیر قرار می دهیم و خمیر را خوب جمع می کنیم. حواستان باشد خمیر را خوب جمع کنید وگرنه هنگام سرخ کردن کاتابا مواد مغزی آن خارج می شود.

مرحله هشتم

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن مایع اضافه می کنیم تا گلوله ها در آن شناور شوند سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس کاتاباها را داخل روغن می اندازیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله نهم

وقتی کاتاباها طلایی و رنگشان زیبا شد از روغن خارج می شوند و روی دستمال مخصوصی که روغن را جذب می کند قرار می دهند تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد از سرد شدن در پودر قند می غلتانند و با پسته تزیین می کنند. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا