آشپزی

طرز تهیه قنبر پلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قنبر پلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قنبر پلو

قنبر پلو یکی از غذاهای نستی شیراز است که در اصل غم بر پلو نامیده می شود که غم و اندوه را برای دیدن کامل و مرحله به مرحله از بین می برد. طرز تهیه قنبر پلو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 3 لیوان
پیاز 2 عدد
گوشت گوساله 300 گرم
رب انار 3 قاشق غذاخوری
شیره انگور یا شیره خرما 2 قاشق غذاخوری
کشمش پیلویی ½ فنجان
گردو ½ فنجان
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
پودر دارچین و زردچوبه کافی

طرز تهیه قنبر پلو

مرحله اول

من آماده می کنم کنبرلپو شیرازی در ابتدای کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت می گذاریم و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست 1 عدد پیاز را جدا می کنیم سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس به کاسه با گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس آرد نخودچی را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زردچوبه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست خوب ورز می دهیم سپس روی آن را می پوشانیم و به مدت 20 دقیقه در یخچال نگهداری می کنیم تا استراحت کند. بعد از این مدت گوشت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری از گوشت را برمی داریم و در دست می چرخانیم. به همین ترتیب مواد را به همان اندازه قلقلک می دهیم تا مواد گوشتی تمام شود. سپس کوفته ها را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

در همین حین، گردوها را با چاقو به نگین های ریز خرد کنید. بعد کشمش ها را می شوییم و در آبکش می ریزیم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. سپس برنج را شسته سپس در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا برنج را با آب پر کنید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و اجازه دهید برنج در آب بماند تا خیس بخورد. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به ورقه های نازک برش می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل تابه مناسبی مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن آب شود و پیاز را به آن اضافه کنید. سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم.

مرحله هشتم

وقتی پیازها طلایی و سرخ شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کنید. سپس کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم سپس در ماهیتابه ای که پیاز را در آن پخته بودیم سرخ می کنیم. وقتی گوشت ها کاملا سرخ شدند، گردو را اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا کشمش را به همراه پیاز داغ داخل ماهیتابه با گوشت به پلو اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم و رب انار را به همراه آب انگور یا شیره خرما به آن اضافه می کنیم و بعد از اینکه کمی تفت دادیم می گیریم. از روی حرارت

مرحله دهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم سپس آب را به نقطه جوش می گذاریم.

مرحله یازدهم

حالا وقتی آب به نقطه جوش رسید برنج را در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس برنج را در آب جوش می ریزیم و به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش می گذاریم تا پخت اولیه آن تمام شود. . .

مرحله دوازدهم

در این مرحله که دور تا دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد آن را از روی حرارت برداشته سپس آبکشی می کنیم. سپس مقداری روغن و زردچوبه را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید.

مرحله سیزدهم

حالا نان را در قابلمه به عنوان کف قابلمه ثابت می کنیم سپس مقداری برنج را داخل قابلمه می ریزیم و مقداری زعفران پخته شده را روی برنج می مالیم سپس مواد میانی را روی برنج زعفرانی می ریزیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله مراحل را به همین ترتیب تکرار می کنیم تا مواد قنبر پلو تمام شود. بعد درب قابلمه را با بخار آب می پوشانیم سپس آن را روی قابلمه قرار می دهیم. سپس شعله را برای پخش شدن روی آتش ملایم قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در آخر قابلمه را روی اجاق می گذاریم سپس برنج را به مدت 45 دقیقه روی اجاق می گذاریم تا دم بکشد. بعد از این مدت برنج را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با ماست سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا