آشپزی

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

خورش قیمه یکی از خورش های ایرانی ساده و سریع است که زمان زیادی نیاز ندارد و در کمتر از یک ساعت آماده سرو می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 350 گرم
لپه ها ⅔ فنجان
پیاز 1 قطعه بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
لیمو عمانی 4 عدد
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه گوشت چرخ کرده در ابتدای کار پیاز را نازک و یکدست خرد کرده و همراه با کمی روغن در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سفید شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن مواد ادامه می دهیم تا گوشت کمی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

سطح سوم

در همین حین در قابلمه ای دیگر روی لپه 1 لیوان آب جوش بریزید و روی اجاق قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و ته لپه بیرون بیاید، سپس لپه را آبکش کرده و به همراه گوشت به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا پاستا قهوه ای شود، سپس 2 تا 3 پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله پنجم

بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید خورش به مدت یک ساعت بپزد. بعد از 45 دقیقه لیموهای عمانی را باز کرده و دانه ها را جدا کرده و به همراه زعفران و دارچین به خورش اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا باید صبر کنیم تا خورش جا بیفتد و آب آن کم شود. در آخر بعد از جا افتادن خورش نمک و فلفل سیاه را اندازه می کنیم و در ظرف مورد نظر می ریزیم و با برنج سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا