آشپزی

طرز تهیه قیمه لا پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه قیمه لا پلو

قیمه لا پلو همان خورش قیمه و پلو پرطرفدار است که به صورت مخلوط به صورت مخلوط پلو درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه قیمه لا پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر
برنج 3 لیوان
گوشت 300 گرم
پیاز 1 قطعه
لپه ها ½ فنجان
کره 30 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پودر لیمو عمانی 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 3 قاشق غذاخوری
پودر عصاره گوشت 1 قطعه
چوب دارچین 2 عدد
نمک و فلفل کافی
پودر دارچین، پودر هل و پودر گل رز کافی
ادویه پرک و ادویه کاری کافی

طرز تهیه قیمه لا پلو

مرحله اول

برای تهیه گی لا پلو لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس لپه را در ظرف مناسبی ریخته و می شوییم تا گرد و غبار آن از بین برود.

مرحله دوم

حالا لپه را در قابلمه مناسبی بریزید، سپس قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، سپس اجازه دهید لپه در آب جوش بماند تا نیمه تمام شود. حالا کف لپه را با قاشق می گیریم.

سطح سوم

در این مرحله که لپه نیم پز شد آن را در آبکش بریزید سپس اجازه دهید آب اضافی آن کاملا خارج شود. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم سپس می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید و بلافاصله پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود. بعد زردچوبه رو اضافه میکنیم و تفت میدیم تا بوی خامی زردچوبه از بین بره.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس لپه نیم پز را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل، ادویه پلو، ادویه کاری و عصاره گوشت را به مخلوط قیمه اضافه کنید، سپس تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس پوره گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله که رنگ رب گوجه فرنگی رنگ پرید، پودر لیمو عمانی را به همراه یک چوب دارچین و زعفران پخته غلیظ به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس مقداری آب جوش داخل تابه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا درب تابه را می بندیم و سپس اجازه می دهیم قیمه از روغن خارج شود و آب آن کاملا تبخیر شود. سپس وقتی آب اضافی داخل قیمه کشیده شد، چوب دارچین را از داخل مایه بیرون می آوریم، سپس کره را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله گلاب را به همراه پودر هل و پودر گلاب داخل مواد ریخته و هم می زنیم و بعد از 5 دقیقه از روی حرارت بر می داریم. سپس برنج را آماده می کنیم. ابتدا برنج را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دهم

حالا مقداری آب با 1 قاشق چایخوری نمک داخل کاسه بریزید و اجازه دهید برنج به مدت 20 دقیقه در آب خیس بخورد. در این مدت ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس بعد از 20 دقیقه برنج را در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم 8 تا 12 دقیقه بجوشد.

مرحله دوازدهم

حالا بعد از 8 تا 12 دقیقه که پخت اولیه برنج تمام شد و دور تا دور دانه های برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر کرد، آن را در آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس مقداری روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه و مقداری کنجد در قابلمه می ریزیم سپس نان یا سیب زمینی حلقه شده را به عنوان ته قابلمه کف قابلمه می گذاریم و مقداری برنج آبکش شده را داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله چهاردهم

حالا مقداری از قیمه را روی برنج پهن می کنیم سپس پودر هل و پودر دارچین و پودر گلاب را روی قیمه می ریزیم و هم می زنیم و دوباره روی قیمه برنج می ریزیم و مراحل را به همین ترتیب تکرار می کنیم تا همه مواد تمام شود.

مرحله پانزدهم

در این مرحله لایه آخر برنج را می ریزیم سپس مقداری زعفران پخته شده را به همراه پودر دارچین روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می پوشانیم. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله شانزدهم

در آخر قابلمه را روی شعله می گذاریم تا پخش شود سپس برنج را به مدت 45 دقیقه می گذاریم بجوشد. در نهایت پس از گذشت این مدت برنج را در ظرف مورد نظر ریخته و با سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا