آشپزی

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قیمه نثار مجلسی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی

قیمه نثار یکی از خوشمزه ترین و خوش عطرترین غذاهای ایرانی است که معمولا در مراسم های مهم سرو می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه قیمه نثار مجلسی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
گوشت خورشتی 500 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه بزرگ
کره 50 گرم
زرشک 2 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
برش های پرتقال 50 گرم
قند 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام 50 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه، دارچین و کره کافی

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی

مرحله اول

من آماده می کنم گیوم نثار مجلسی ابتدا برنج را با کمی آب در ظرف مناسبی می ریزیم و می گذاریم خیس بخورد. زمان خیساندن برنج به تازگی آن بستگی دارد، هر چه برنج تازه تر باشد نیاز به خیساندن آن کمتر است.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم سپس کمی روغن اضافه می کنیم. در حالی که روغن در حال گرم شدن است پیاز را نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید سپس خوب تفت دهید تا پیاز طلایی شود.

سطح سوم

بعد از اینکه پیاز رنگ طلایی پیدا کرد، پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم و بوی خامی آن از بین برود. بعد از اینکه پوره گوجه فرنگی سرخ شد، گوشت را اضافه کنید.

مرحله چهارم

اندازه گوشت سلیقه ای است البته معمولا چرخ کرده. در حین تفت دادن گوشت، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله پنجم

بعد از تغییر رنگ گوشت، 2 پیمانه آب جوش اضافه کنید، سپس صبر کنید تا آب بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب با قاشق کف روی سطح آب را جمع کرده و دور می اندازیم.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت یک ساعت و 30 دقیقه بپزد. در حین پختن گوشت، تابه مناسبی را روی اجاق قرار دهید و کره را اضافه کنید، سپس صبر کنید تا کره آب شود.

مرحله هفتم

حالا خلال های پرتقال را به همراه خلال بادام، زرشک، شکر و زعفران خیس خورده اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم تا مواد براق شوند. توجه داشته باشید که نیازی به پخت زیاد نیست، فقط به اندازه ای که مواد براق شوند.

مرحله هشتم

سرگرمی روز گلاب را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر می‌خواهیم خلال‌های بادام کاملا نرم و معطر شوند، می‌توانیم آن‌ها را قبل از پخت در ظرف گلاب بریزیم تا 30 دقیقه خیس بخورند.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن را به آب اضافه کنید و صبر کنید تا به نقطه جوش برسد.

مرحله دهم

بعد از اینکه آب به نقطه جوش رسید، برنج خیس خورده را اضافه می کنیم و 7 تا 10 دقیقه برای پخت اولیه برنج می گذاریم. بعد از اینکه دانه های برنج کاملا نرم شد و دانه های آنها کمی سفت شد باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله قابلمه مناسبی را انتخاب می کنیم و با کمی روغن می ریزیم. در زیر از نان یا سیب زمینی خلال شده برای ته دیگ با قیمه نثار به سلیقه خود استفاده می کنیم. حالا برنج را با کفگیر ته قابلمه بریزید سپس درب قابلمه را بگذارید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قابلمه را با شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج یک ساعت دم بکشد. در آخر برنج را در بشقاب بگذارید سپس گوشت را به دلخواه به همراه مخلوط خلال شده بادام و زرشک روی برنج بریزید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا