آشپزی

طرز تهیه قیمه نجفی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه قیمه نجفی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قیمه نجفی

قیمه نجفی یکی از خورش های عراقی خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف خیلی راحت درست می شود.این غذای لذیذ را که طرفداران زیادی دارد می توانید با برنج زعفرانی یا نان سنگک تازه سرو کنید و نوش جان کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه قیمه نجفی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت 500 گرم
نخود فرنگی 500 گرم
روغن مایع کافی
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
برگ بو 3 عدد
پیاز بزرگ 2 عدد
روغن مرحله آخر 1/3 فنجان
اب کافی
مواد چاشنی قیمه عراقی مقدار مواد
لیمو سیاه بصره 2 عدد
چوب دارچین 2 عدد
زیره نصف قاشق غذاخوری
میخک 4 تا 5 عدد
فلفل بهاره به مقدار کمی
فشار دادن 5 تا 6 عدد
برنج به تعداد افراد
زعفران آب پز برای تزیین برنج کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی

طرز تهیه قیمه نجفی

مرحله 1: نخودها را در آب خیس کنید

ابتدا مقداری نخود را در ظرفی بریزید، آب را به آن اضافه کنید، بگذارید 12 تا 24 ساعت خوب خیس بخورد و تورم آن برطرف شود، بهتر است در مدت خیساندن نخود آب را چند بار عوض کنید تا کاملا خیس بخورد. تورم آنها را از بین ببرید.

مرحله 2: پیاز خرد شده را سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته و شسته و به صورت ورقه های نازک برش دهید و در تابه ای کمی روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را در تابه بریزید و در روغن داغ تفت دهید تا پیازها سبک و شیشه ای هستند.

مرحله 3: گوشت ها را اضافه کرده و تفت دهید

سپس گوشت های از قبل برش خورده را به اندازه دلخواه شسته و آب اضافی را بردارید و در ماهیتابه بریزید و با پیاز تفت دهید و وقتی یک طرف گوشت ها سرخ شد و رنگشان تغییر کرد به طرف دیگر برگردانید، هم چنین است. خوب سرخ شده بله همه چیز

مرحله چهارم: برگ بو و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید

سپس یک تکه برگ بو را به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر آن به خورد مواد برود، سپس به سلیقه و سلیقه خود مقداری فلفل سیاه روی گوشت بپاشید، دوباره تفت دهید تا عطر فلفل در مواد پخش شود و گوشت بخورید.

مرحله 5: نخود و آب خیس خورده را به مواد خرد کنید

سپس نخود خیس خورده را خوب آبکش کنید، روی مواد بریزید، کمی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود، سپس مقداری آب روی مواد بریزید تا کاملا سطح مواد را بپوشاند، سپس در تابه را ببندید و حرارت را زیاد کنید. .

مرحله 6: پختن گوشت و نخود

سپس آب را بجوشانید، حدود 15 دقیقه طول می کشد تا آب بجوشد، سپس حرارت را کم کنید، اجازه دهید گوشت و نخود کاملا بپزند و بافت آنها نرم شود تا نخودها به راحتی با فشار انگشت له شوند.

مرحله 7: گوشت و نخود را له کنید

بعد از اینکه گوشت و نخود خوب پخته و جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس آب گوشت را از صافی در ظرفی صاف کرده و کنار بگذارید، سپس گوشت و نخود را با چرخ گوشت در ظرف یا قابلمه ای بریزید. خوب بزن

مرحله 8: گوشت را با هم مخلوط کنید و نخود را خرد کنید

می توانید گوشت و نخود را با همزن دستی پوره کنید اما برای سهولت در زمان و صرفه جویی در وقت می توانید از مخلوط کن برقی هم استفاده کنید.زمانی که نخود و گوشت کاملا پوره شد، خوب مخلوط کنید و کاسه را کنار بگذارید.

مرحله نهم: پوره گوجه فرنگی را در تابه سرخ کنید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و در تابه بریزید، رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا بوی خامی و رنگ رب گرفته شود. در تابه باز .

مرحله 10: ادویه ها را اضافه کرده و تفت دهید

سپس ادویه های قیمه عراقی را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها در مواد پخش شود تا کاملا پودر شوند.

مرحله 11: پودر ادویه را مخلوط کنید

اگر ادویه های پودری آماده دارید کافی است آن ها را تا یکدستی دلخواه مخلوط کنید و بنا به ذائقه می توانید مقدار ادویه ها را کم یا زیاد کنید یا از ادویه دلخواهتان به مقدار کافی برای خورش استفاده کنید.

مرحله 12: مخلوط رب و ادویه را روی گوشت بمالید

بعد از اینکه ادویه ها خوب سرخ شدند و با رب گوجه فرنگی مخلوط شدند، در حالی که مخلوط داغ است روی گوشت بریزید، با قاشق هم بزنید تا مخلوط رب و ادویه ها به خوبی با گوشت و بافت یک دست بچسبد. شکل گرفت.

مرحله 13: آب گوشت را به مواد گوشتی اضافه کنید

بعد سه قاشق غذاخوری از آب گوشت را که از قبل برای گوشت ها کنار گذاشته بودید اضافه کنید، هم بزنید تا قوام کمی رقیق و سفت شود، سپس قابلمه گوشت را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهاردهم: مخلوط گوشت را بپزید

بعد از آن مخلوط را هم می زنند و می گذارند 45 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و بجوشد و در این مدت باید مخلوط را مدام هم زد تا نچسبد و نسوزد اگر قیمه هنوز باقی مانده بود. سفت، آب گوشت بیشتری به آن اضافه کنید و خوب با آن مخلوط کنید.

مرحله 15: کره ذوب شده را به مواد اضافه کنید

قیمه نباید خیلی غلیظ یا خیلی نرم باشد، وقتی به غلظت مناسب رسید، در آخر مقداری کره را که روی اجاق آب کرده اید در حالی که هنوز داغ است به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند، کره قرار است مواد مخدر بخورد

مرحله شانزدهم: پخت خورش نجفی را ادامه دهید

سپس قیمه را 5 تا 10 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم می گذاریم تا کاملا بپزد و پخته شود، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا کمی از حرارت اولیه کاسته شود، سپس خورش قیمه نجفی را داخل آن قرار می دهیم. .در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله هفدهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی برنج و قیمه نجفی را تزئین کنید

سپس برنجی را که در پخت خورش آب پز کرده اید و خوب پخته شده است در ظرفی بریزید سپس روی برنج را با مقداری زعفران پخته غلیظ و سپس قیمه نجفی با مقداری برگ و نعناع و ریحان و با رازیانه تازه تزیین کنید. در آخر قیمه نجفی را به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی با پلو زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا