آشپزی

طرز تهیه لازانیا تابه‌ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت لازانیا در تابه

لازانیا تابه ای یکی از غذاهای لذیذ، پرطرفدار و ساده است که می توان آن را خیلی راحت به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه کرد. برای تهیه این لازانیا نیازی به استفاده از فر نیست، می توانید به راحتی آن را در تابه و به عنوان پخته کنید. یک غذای شیک سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه لازانیا تابه ای به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس را در آن قرار دهید مقدار مواد
ارد 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
شیر نر 1 لیوان و نیم
نمک و فلفل فقط مقدار مناسب
جوز هندی برای سس فقط مقدار مناسب
مواد تشکیل دهنده لازانیا مقدار مواد
لازانیا 2/3 بسته کوچک
گوشت چرخکرده فقط مقدار مناسب
پیاز متوسط 2 عدد
فلفل متوسط 1 قطعه
سیر 2 قرص
قارچ 200 گرم
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خشک شده (اختیاری) چند پر
چاشنی لازانیا داخل بسته 1 بسته
اب 2 لیوان و نیم
پیتزا با پنیر به مقدار مورد نظر
پنیر چدار 1 ورق
تکه های آویشن 1 قاشق چایخوری
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی
آهک تازه برش خورده برای تزئین 1 قطعه
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزیین کافی

طرز پخت لازانیا در تابه

مرحله 1: سرخ کردن آرد در کره

ابتدا برای درست کردن سس بشامل داخل تابه ای مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود سپس آرد را داخل ماهیتابه بریزید و با کره تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بوی کره گرفته شود. آرد را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله 2: شیر را اضافه کنید

سپس آرد را حدود یک دقیقه در روغن تفت دهید، سپس شیر را به مخلوط مواد اضافه کرده و مدام هم بزنید تا آرد به صورت گلوله ای داخل مخلوط باقی نماند، همه مواد به خوبی مخلوط شده و بافت آن به دست آید. صاف و یکنواخت با دست.

مرحله 3: ادویه ها را اضافه کنید

سپس ادویه هایی که شامل نمک و فلفل و جوز هندی است را به مقدار مناسب به ذائقه خود به مواد اضافه کنید، در تابه تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود و کاملا مخلوط و یکدست شوند، مقدار و نوع ادویه ها بستگی دارد. سلیقه شما .

مرحله 4: خامه را اضافه کنید

همه مواد سس را خوب مخلوط کنید، وقتی قوام مخلوط به قوام فرنی رسید سس آماده است، در صورت تمایل می توانید مقداری خامه صبحانه یا پنیر خامه ای به مخلوط اضافه کنید تا خوب مخلوط شوند. یک بافت دست تشکیل می شود.

مرحله 5: برش پوسته لازانیا

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود و به دمای محیط برسد سپس سس را در ظرف دیگری بریزید تا کاملا خنک شود. تقسیم کردن

مرحله 6: پیاز را خرد کنید

دقت کنید که ورقه های لازانیا خیلی مچاله نشوند، سپس هر ورقه لازانیا را به 3 تا 4 قسمت تقسیم کرده و کنار بگذارید، سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید و ریز خرد کنید، سپس در ماهیتابه ای روی آتش ملایم بریزید.

مرحله 5: پیاز را سرخ کنید

وقتی روغن داخل ماهیتابه داغ شد پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس فلفل دلمه ای را که از قبل شسته اید نگینی خرد کرده و در تابه بریزید و تفت دهید. کمی تا عطر آنها با پیاز مخلوط شود.

مرحله 6: سیر را خرد کنید

بهتر است از فلفل های رنگ های مختلف استفاده کنید اما اگر همه رنگ ها در دسترس نبود می توانید از یک یا دو رنگ استفاده کنید سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید و در تابه بریزید و سرخ کنید.

مرحله 7: گوشت چرخ کرده را اضافه کنید

سیر را مدام هم بزنید تا عطر آن پخش شود سپس قیمه را به مواد داخل تابه اضافه کنید، خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و همه قسمت ها به طور یکنواخت سرخ شوند، قالب را هم بزنید تا نسوزد.

مرحله 8: ادویه ها را اضافه کنید

سپس به مواد داخل تابه، ادویه ها را که شامل نمک، فلفل و زردچوبه است اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، سپس گوجه فرنگی های شسته و خشک شده را به صورت دایره ای برش دهید، سپس به صورت گرد برش دهید، بریزید. ماهیتابه و سرخ کنید.

مرحله نهم: پوره گوجه فرنگی را به مخلوط مواد اضافه کرده و تفت دهید

سپس گوجه فرنگی ها را با بقیه مواد خوب تفت دهید تا آب آنها گرفته شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، رنگ مواد باز شود، خوب تفت دهید و تفت دهید. با بقیه مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله 10: ورقه های لازانیا و آب خرد شده را به مواد تابه اضافه کنید و بپزید

سپس پوست های برش خورده لازانیا را داخل تابه بریزید، مخلوط کنید، پوست های لازانیا را چند بار در مخلوط مواد بچرخانید تا عطر تمام مواد داخل تابه کمی به خورد پوست های لازانیا برود، سپس مقداری آب داخل تابه بریزید. در ظرف را ببندید تا با هم بپزند.

مرحله یازدهم: لازانیا را بپزید و سس را به مخلوط اضافه کنید

سپس اجازه دهید مخلوط مواد داخل تابه به مدت 15 تا 20 دقیقه خوب بپزد و بافت لازانیا کاملاً نرم شود، سپس درب تابه را بردارید، مقداری از سس بشامل را که از قبل آماده کرده اید، روی مواد داخل تابه بریزید. تابه کرده و پهن کنید و بعد با قاشق هم بزنید تا سس کاملا مخلوط شود

مرحله دوازدهم: پنیر پیتزا را به مواد اضافه کنید و پخش کنید

سپس روی همه مواد داخل تابه مقداری پنیر پیتزا بریزید و آن را پخش کنید تا پنیر پیتزا سطح همه مواد را بپوشاند، مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد اما هر چه بیشتر باشد لازانیا در تابه بیشتر و بیشتر خوشمزه خواهد شد.

مرحله 13: برش های پنیر چدار را اضافه کنید و آویشن بپاشید

سپس طبق ذائقه و ذائقه خود پنیر چدار را با دست به قطعات کوچک برش دهید و روی پنیر روی پیتزاها قرار دهید سپس روی همه پنیرها کمی شله آویشن یا پودر آویشن بپاشید و آن را پخش کنید تا بوی معطر بگیرد. بعد از پختن لازانیا را پهن کنید.

مرحله چهاردهم: در تابه را ببندید و پنیر پیتزا را آب کنید

سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید چند دقیقه دیگر همه مواد با هم بپزند، وقتی پنیرهای پیتزا کاملا آب و طلایی شدند، لازانیا تابه ای آماده است، بعد از حدود 5 دقیقه پنیرهای پیتزا به خوبی آب شده، سطح آنها طلایی می شود. سپس ماهیتابه را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله پانزدهم: قالب لازانیا را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس قالب لازانیا را در ظرف مناسب سرو بریزید، روی آن را با چند برگ نعناع، ​​ریحان و شوید تازه تزئین کنید، به سلیقه خود می توانید روی لازانیا کمی سس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی بریزید، چند دایره لیموی تازه بچینید. لازانیا در نهایت لازانیا را در تابه به عنوان یک غذای خوشمزه و شیک که طرفداران زیادی برای پذیرایی و مهمانی دارد با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا