آشپزی

طرز تهیه لاهماجون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه لاهماجون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لخمجون

لحمجون یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لخمجون برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم 1 فنجان
شیر ولرم ¼ فنجان
روغن مایع ¼ فنجان
ارد 4 لیوان
نمک ½ قاشق غذاخوری
مواد میانی
گوشت چرخکرده 250 گرم
فلفل تند 1 قطعه
فلفل سبز 3 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
سیر 3 قرص
پیاز 1 عدد کوچک
پل بیبر 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه لخمجون

مرحله اول

برای تهیه لماجون لذیذ در ابتدا خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور آب ولرم، شیر تازه ولرم، روغن مایع و نمک را در ظرف مناسبی ریخته و خوب مخلوط می کنیم و پس از آن آرد را 3 بار الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را کم کم به کاسه اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید سپس آرد را اضافه نکنید. سپس 8 گلوله به اندازه مساوی از خمیر جدا کرده و برش می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله روی ریش ها را با سلفون می پوشانیم سپس اجازه می دهیم تا مواد میانی آماده شود. حالا با گذاشتن فلفل سبز و فلفل تند در غذاساز به سراغ تهیه مواد میانی می رویم.

مرحله چهارم

حالا گوجه ها را شسته و بعد از جدا کردن پوست آن ها را تقریبا خرد کرده و به همراه سیر، پیاز، پوره گوجه فرنگی، فلفل سیاه، نمک و فلفل به غذاساز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد پوره شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را با مواد پوره شده مخلوط می کنیم سپس 2 دقیقه خوب ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. حالا چانه های خمیر را روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس به کمک وردنه چانه ها را نازک باز می کنیم و مقداری از مواد میانی را روی خمیر می ریزیم و کاملا پهن می کنیم. حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید خوب داغ شود.

مرحله هفتم

وقتی تابه داغ شد، لماجون ها را داخل تابه بریزید و بگذارید نان کاملا بپزد. توجه داشته باشید که به دلیل کمیاب بودن خمیر، مواد میانی کاملا پخته شده است. در صورت تمایل می توانید لاهمجون را در فر درست کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا