آشپزی

طرز تهیه لبو پلو با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه لبو پلو

لبو پلو یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد متنوعی تهیه می شود.این نوع مخلوط پلو که طعم متفاوتی دارد برای سرو در روزهای سرد سال بسیار مناسب است. به راحتی می توانید مواد آن را تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه لبو پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
چغندر متوسط ​​خام 1 قطعه
برنج 2 لیوان
سینه مرغ 400 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
نمک و زردچوبه هر کدام 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پاپریکا هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر سیر و پودر پیاز هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه و زنجبیل هر کدام 1 قاشق چایخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 1/4 فنجان
کره 25 گرم
سیب زمینیها 1 قطعه
زعفران آب پز کافی
کره کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین با مقدار لازم
فلفل سبز شیرین برای دارچین 3 تا 4 عدد
آهک تازه برش خورده برای دارچین 1 قطعه

طرز تهیه لبو پلو

مرحله 1: برنج را در آب و نمک خیس کنید

ابتدا برنج را دو تا سه بار شسته و در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و داخل قابلمه را کمی نمک بزنید و بگذارید برنج یک ساعت در آب خیس بخورد و آماده است سعی کنید از برنج مرغوب با استفاده از آن استفاده کنید. کیفیت برای درست کردن این غذا

مرحله دوم: جوشاندن زعفران

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید زعفران دم بکشد و غلیظ شود.

مرحله 3: سینه مرغ را خرد کنید

سپس سینه مرغ را بشویید و خشک کنید و از وسط نصف کنید تا ضخامت آن کوچکتر و نازکتر شود سپس سینه مرغ را به مکعب های کوچک برش دهید و در ظرفی بریزید.

مرحله چهارم: زعفران دم کرده و نمک را به برش های مرغ اضافه کنید

سپس زعفران پخته شده را روی تکه های مرغ بریزید، مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند، رنگ، عطر و طعم زعفران کاملاً به خورد مرغ ها می رسد تا طعم خوبی پیدا کند، سپس روی تکه های مرغ مقداری نمک بریزید و مخلوط کنید. آنها را

مرحله 5: ادویه ها را با تکه های مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید

سپس ادویه هایی را که شامل پودر زنجبیل، پاپریکا، فلفل سیاه، زیره سیاه، پودر سیر و پودر پیاز می باشد به ذائقه خود روی ورقه های مرغ بریزید، خوب مخلوط کنید تا عطر و طعم ادویه ها به خورد تکه های مرغ برود. طعم آنها را بچشید.

مرحله 6: روغن زیتون را به مرغ اضافه کنید

سپس مقداری روغن زیتون روی مرغ ها بریزید و تفت دهید، سپس روی ظرف را با سلفون یا نایلون بپوشانید، ظرف را در یخچال بگذارید، اجازه دهید مرغ ها یک ساعت استراحت کنند و کاملا مزه دار شوند تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله 7: چغندر خام و پیاز را خرد کنید

در همین حین یک عدد چغندر خام را پوست گرفته، درشت رنده کرده، سپس در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، سپس پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، حالا در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن گرفته شود. گرم می شود.

مرحله هشتم: پیاز و چغندر خرد شده را سرخ کنید

پیاز خرد شده را در ماهیتابه بریزید، تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود، بافت پیاز باید کاملا نرم شود، سپس چغندر رنده شده را روی پیاز بریزید و تفت دهید، چغندرها را با حرارت ملایم حدود 5 دقیقه تفت دهید. دقیقه تا زمانی که رنگ شوند در مواد باز کنید.

مرحله نهم: ادویه ها و مرغ را اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید

سپس روی مواد داخل ماهیتابه مقداری فلفل سیاه و زرد بپاشید، کمی تفت دهید تا عطرشان بیرون بیاید، سپس مرغی را که چاشنی کرده اید و خوب در یخچال نگهداری کرده اید، از یخچال خارج کرده، داخل آن قرار دهید. یک تابه را به همراه چغندر اضافه کنید و پیازها را تفت دهید.

مرحله 10: تمام قسمت های مرغ را به طور یکنواخت سرخ کنید

وقتی یک طرف گوشت مرغ پخته شد و رنگ آنها طلایی شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر خوب بپزد، تمام قسمت های سینه مرغ باید به یک اندازه پخته شود، سپس آهک تازه را بشویید، از وسط نصف کنید اضافه کنید.

مرحله یازدهم: آب لیمو و آب را به مواد اضافه کنید

سپس آبلیمو را گرفته و آبلیمو را به مواد اضافه کنید تا طعم داخل تابه متعادل شود، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، عطر و طعم لیمو جذب مواد شود، سپس کمی آب به مواد پور اضافه کنید. هم بزنید و خوب هم بزنید.

مرحله دوازدهم: همه مواد را با هم بجوشانید

سپس اجازه دهید همه مواد با هم روی اجاق به مدت 2 دقیقه بجوشد، عطر و طعم آنها با هم ترکیب شود، سپس قابلمه را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید، سپس داخل قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع شود. جوشیدن

مرحله 13: برنج را در آب جوش بپزید

سپس برنج را که خوب خیس کرده اید در قابلمه ای بریزید، کمی روغن و نمک به آب اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود، اجازه دهید حدود 12 دقیقه بجوشد و دم بکشد، کف را با قاشق از روی آب جدا کنید. دور انداختن

مرحله چهاردهم: برنج را آبکش کرده و داخل قابلمه روغن بریزید

سپس برنج را آبکش کرده، در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود، در قابلمه دیگری با اندازه مناسب مقداری روغن بریزید، سپس می توانید از تکه های نان یا سیب زمینی حلقه شده برای شکل دادن به ته دیگ به سلیقه خود استفاده کنید.

مرحله 15: کف قابلمه را گذاشته و برنج را داخل قابلمه بریزید

سپس ته ظرف را گرد سیب زمینی بچینید تا کاملا کف ظرف را بپوشاند، کمی زردچوبه روی سیب زمینی ها بپاشید تا رنگ زردچوبه در حین پخت باز شود و سیب زمینی ها طلایی شوند، یک لایه برنج روی آن بریزید. سیب زمینی و سطح آن را صاف کنید.

مرحله شانزدهم: گوشت و برنج را داخل قابلمه بریزید

سپس یک لایه گوشت روی برنج ریخته و پهن می کنند سپس یک لایه دیگر برنج روی گوشت می ریزند و سطح آن ها را صاف می کنند سپس با چوب چوبی چند سوراخ روی برنج ایجاد می کنند تا بخار آب شود. فرار در حین پخت و پز آنها باید حذف شوند.

مرحله هفدهم: روغن را روی برنج بریزید و آن را بپزید

سپس کره را به مکعب های کوچک برش دهید، تکه های کره را در قسمت های مختلف روی برنج قرار دهید، مقدار کره بستگی به ذائقه شما دارد، سپس در قابلمه را با درب محکم ببندید، اجازه دهید برنج حدود یک ساعت بپزد. .

مرحله هجدهم: لبو پلو را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

بعد از این مدت که برنج خوب پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا از دمای اولیه در دمای محیط کمی خنک شود، سپس لبو پلو را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن نعنا بپاشید. و برگ ریحان و با شوید تازه تزئین کنید.

مرحله 19: لبه پیلو را تزئین کنید

برای تزیین این مخلوط پلو خوشمزه می توانید مقداری فلفل سبز شیرین را که شسته اید کنار ظرف بچینید و همچنین ته دیگ سیب زمینی را به شکل دلخواه روی برنج قرار دهید، آهک تازه را حلقه حلقه کنید. و در کنار ظرف قرار دهید . در نهایت لبو پولو را به عنوان یک غذای خوشمزه، ساده و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا