آشپزی

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه لوبیا پلو با تکه های گوشت

باقالی پلو با تکه های گوشت یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لوبیا پلو با تکه های گوشت برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لوبیا سبز 400 گرم
گوشت بره و گوسفند 250 گرم
برنج 4 قرارداد
رب گوجه فرنگی 4 عدد
چوب دارچین 1 قطعه
پودر دارچین به مقدار کافی
گل سرخ کافی
زعفران آب پز کافی
ادویه ها، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک را تفت دهید کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با تکه های گوشت

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با تکه های گوشت خوشمزه ابتدا گوشت را مکعبی کنید سپس فلس های پیاز را بردارید و بشویید. سپس آن را نگینی خرد کرده و ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت را به پیازها اضافه کنید سپس تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

سطح سوم

حالا چوب دارچین را به همراه ادویه خورش، زردچوبه، فلفل قرمز و نمک به گوشت اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها گرفته شود. سپس پوره گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کرده و پخت را ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ آن تغییر کرد، کمی آب جوش اضافه می کنیم و در قابلمه را می بندیم، سپس گوشت را به مدت 3 ساعت در آب جوش می گذاریم تا پخته شود. .

مرحله پنجم

حالا لوبیا سبزها را شسته سپس به اندازه های دلخواه برش می دهیم. بعد گوجه ها را شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم و درشت خرد می کنیم و در غذاساز می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس لوبیا سبز خرد شده را به همراه پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا سبز روی اجاق بنشیند تا پوره گوجه فرنگی نیم پز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از 3 ساعت که گوشت کاملاً تمام شد مخلوط لوبیا سبز و رب گوجه را به گوشت اضافه می کنیم سپس هم می زنیم. سپس یک قابلمه آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا 1 قاشق چای خوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. بعد برنج را شسته سپس به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم برنج در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه تمام شود.

مرحله نهم

از آنجایی که این غذا یک پلو مخلوط است، برنج را کمی زنده تر از برنج باقی مانده آبکش می کنیم، سپس قابلمه مناسبی انتخاب کرده و روغن مایع را داخل آن می ریزیم. سپس ته ظرف مورد نظر را در قابلمه فیکس می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه برنج در قابلمه بریزید، سپس مقداری زعفران پخته شده، پودر دارچین و گلبرگ گلاب را روی برنج بریزید. سپس مقداری از مخلوط گوشت و لوبیا سبز را روی برنج بریزید و دوباره روی مواد را با برنج بپوشانید.

مرحله یازدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. سپس درب قابلمه را با بخار پز می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کننده قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه دهید دانه های پلو ۴۵ دقیقه روی آتش بماند تا دم بکشد. بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق برداشته و برنج را هم زده و در ظرف مورد نظر می گذاریم و با ماست سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا