آشپزی

طرز تهیه لوبیا پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه لوبیا پلو

باقالی پلو یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد. برای مشاهده این آموزش، نکته زیر را دنبال کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه هویج پلو خوشمزه به روش ساده گلاب با مرغ ریش ریش

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
گوشت چرخکرده 250 گرم
لوبیا سبز 500 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه لوبیا پلو

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن در قابلمه مناسبی تفت می دهیم تا پیاز روشن شود سپس گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را خوب تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود. سپس لوبیا سبز را پس از شستن خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. لوبیا سبز را سرخ کنید تا کمی قهوه ای شود.

سطح سوم

حالا پوره گوجه فرنگی را با کمی نمک اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خام پوره گوجه فرنگی را بگیرد، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه ۱ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و در قابلمه را می بندیم تا گوشت و حبوبات پخته شوند. سبزیجات نیم پز.

همچنین ببینید: دستور پخت استانبولی مرغ پلو خوشمزه و لذیذ شیرازی به روش نذری

مرحله چهارم

برنج را برحسب نوع خیس می کنیم سپس بعد از اینکه حبوبات و گوشت پخته شد به قابلمه اضافه می کنیم و کمی آب اضافه می کنیم تا سطح آب کمی از سطح برنج بیشتر شود. البته اگر آب زیاد باشد برنج خیس می شود.

مرحله پنجم

حالا حرارت را زیاد می کنیم تا آب قابلمه بجوشد سپس زعفران پخته شده را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. سپس حرارت را کم می کنیم تا برنج روی حرارت ملایم خورش شود. در آخر باقالی پلو را با ترشی یا سالاد سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا