آشپزی

طرز تهیه لول کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه لول کباب

لل کباب یکی از انواع غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که با مواد اولیه و دستور پخت ساده درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه لول کباب برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 1 قطعه
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 4 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
جعفری 4 قاشق غذاخوری
کره 30 گرم
سماق 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر سیر و پاپریکا کافی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول

من آماده می کنم لوله باربیکیو خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس همراه با گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی می گذاریم.

مرحله دوم

حالا جعفری خرد شده را به همراه سماق و مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

سطح سوم

حالا داخل تابه را با کمی روغن مایع آغشته می کنیم و از گوشت و به اندازه یک گردو جدا می کنیم سپس به شکل دوک در می آوریم و در تابه می گذاریم. بعد از آن سیخ ها را کاملا سرخ می کنیم و شروع به تهیه سس می کنیم.

مرحله چهارم

برای این کار گوجه ها را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنند تا پوره شوند سپس در تابه ای با روغن ریخته و تفت می دهند تا کاملا سرخ شوند. حالا پوره گوجه فرنگی و زعفران پخته شده را به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس مقداری نمک و فلفل قرمز را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پوره گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شده و بوی خامی آن ها از بین برود. سپس کباب را با سس گوجه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا