آشپزی

طرز تهیه لوکما ترکیه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه لوکما ترکیه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لوکما ترکی

لوکما ترکیه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکیه ای است که بافت سبکی دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود.این دسر خوشمزه و فوق العاده طرفداران زیادی دارد و می توان از آن به عنوان یک دسر شیک برای مهمانان استفاده کرد. برای آشنایی کامل و قدم به قدم طرز تهیه لوکما ترکی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
آب ولرم 1 فنجان
مخمر خشک یا مخمر تازه 1 قاشق غذاخوری یا 1/4 مخمر
قند 2 قاشق مرباخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
سرکه 1 قاشق چایخوری
ارد 1 لیوان و نیم
مواد لازم شربت
قند 2 لیوان
اب 1 لیوان و نیم
آب لیموی تازه 5 تا 6 قطره

طرز تهیه لوکما ترکی

مرحله اول

ابتدا برای تهیه شربت در قابلمه یا ظرفی مقداری آب بریزید سپس شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس یک لیموی تازه را شسته و برش بزنید و آب آن را بگیرید و داخل مخلوط بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

سپس مخلوط را مدام هم می زنیم تا قبل از جوشیدن شکر در آن حل شود و وقتی جوش آمد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم 20 دقیقه بجوشد تا غلیظ شود و وقتی شربت به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

سپس شربت را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، می توانید از شب قبل یا چند ساعت قبل شربت بزنید، زیرا باید در دمای محیط خنک شود، سپس برای درست کردن خمیر، مقداری آب ولرم در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. .

مرحله چهارم

سپس مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا با آب مخلوط شود، سپس نمک را روی مخلوط آب و شکر ریخته و هم بزنید، سپس سرکه را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید، سپس مایه خشک را روی مواد بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مرحله پنجم

اگر مایه خشک در دسترس نیست می توانید به جای آن از مایه خمیر تازه استفاده کنید، سپس آرد را از طرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس آرد را کم کم به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدست شود. از فرم

مرحله ششم

سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت 45 دقیقه در دمای محیط بماند تا غلیظ و حجم آن زیاد شود و پس از این مدت دوباره خمیر را مخلوط کرده و در قیف پلاستیکی یا پارچه ای قرار می دهیم.

مرحله هفتم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود، سپس با استفاده از قیف خمیر را داخل روغن داغ فشار دهید و با قیچی برش دهید و به صورت گلوله های کوچک در آورید سپس اجازه دهید لقمه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله هشتم

با قاشق دوباره لقمه ها را داخل تابه بریزید و دور آن را بچرخانید تا همه قسمت هایشان خوب سرخ شود و مغزها پخته شوند سپس کیک ها را از تابه خارج کرده و داخل شربت سرد بریزید و هم بزنید و اجازه دهید جذب شوند. شربت به مدت 30 دقیقه

مرحله نهم

وقتی شربت کاملا جذب لقمه ها شد آن ها را از شربت خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید سپس به سلیقه خود با مقداری پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، تکه های فندق و تکه های بادام تزئین کنید. سرگرمی روز لوکما ترکی را در ظرف مناسبی بریزید و این دسر خوش طعم و خوشمزه را با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا