آشپزی

طرز تهیه لوکوم انار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیرینی انار

شیرینی ترکی انار یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده در ترکیه است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیرینی انار برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم شیرینی انار
آب انار 2 فنجان
نشاسته ذرت 6 تا 7 قاشق غذاخوری
عسل 2 قاشق غذاخوری
پسته سوخاری 50-60 گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر نارگیل کافی

طرز تهیه شیرینی انار

مرحله اول

برای تهیه دمنوش انار ترکی ابتدا آب انار را در قابلمه مناسبی بریزید سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا آب انار را مدام هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد. سپس وقتی آب انار غلیظ و کشدار شد، پسته های خرد شده را به همراه وانیل و عسل به قابلمه اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

در این مرحله لوکوما را از روی حرارت بردارید سپس داخل ظرف مناسبی را با کیسه فریزر بپوشانید و لوکوما را داخل آن بریزید و با پشت قاشق خیس داخل ظرف پخش کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله لوکوم انار و پسته را در یخچال می گذاریم و 4 ساعت می گذاریم تا سفت شود. سپس بعد از گذشت این مدت دمنوش انار و پسته را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در آخر لوکومای انار و پسته را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و در نارگیل میغلطانیم تا با نارگیل پوشانده شود سپس در ظرف دلخواه می چینیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا