آشپزی

طرز تهیه لپه پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه لپه پلو

لپه پلو یکی از غذاهای ساده و لذیذ ایرانی است که به قیمه پلوی ساده و مستقیم تری معروف است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه لپه پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
لپه ها 1 فنجان
گوشت چرخکرده 200 گرم
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل 1 قطعه
گوجه فرنگی 2 عدد
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
اب ½ فنجان
زعفران و نمک و فلفل کافی
زردچوبه، زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه لپه پلو

مرحله اول

من آماده می کنم لپه پلوی مجلسی در ابتدای کار لپه را با ۲ پیمانه آب در ظرف مناسبی پر می کنیم و روی آتش می گذاریم. سپس لپه ها را به مدت 30 دقیقه می گذاریم بجوشد تا کمی نرم شوند و به آن نیمپز می گویند.

مرحله دوم

در همین حین برنج را در ظرفی آب بریزید و برای جلوگیری از شکستن دانه های برنج کمی نمک به آن اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید سپس برنج را به مدت 30 دقیقه تا چند ساعت کنار بگذارید تا خیس بخورد.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و دو تا سه دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی پیازها شفاف شدند، قیمه را به همراه مقداری دارچین، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه لپه پخت، آن را آبکشی کرده و به ماهیتابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. در مرحله بعد فلفل و گوجه فرنگی را نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله آبلیمو را اضافه می کنیم و در تابه را می پوشانیم تا گوشت تقریبا آماده شود و آب داخل تابه کاملا کشیده شود. سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب به جوش بیاید.

مرحله هفتم

بعد از به جوش آمدن آب، برنج را به همراه 1 قاشق نمک به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت 7 تا 10 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم تا در ابتدا پخته شود. بعد از این مدت برنج را می شوییم.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج را به دو قسمت تقسیم می کنیم سپس به یک قسمت مقداری زعفران پخته شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس قابلمه مورد نظر را با کمی روغن چرب می کنیم و برنج زعفرانی را داخل آن می ریزیم.

مرحله نهم

حالا با پشت قاشق برنج زعفرانی را کاملا فشار دهید سپس مخلوط مواد گوشتی را روی برنج زعفرانی بریزید و له کنید. سپس برنج ساده را روی گوشت بریزید و با پشت قاشق فشار دهید.

مرحله دهم

در صورت تمایل روی برنج کمی روغن بریزید سپس در قابلمه را ببندید و روی اجاق قرار دهید. ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا بخار در قابلمه جمع شود سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم خورش پلو 40 دقیقه بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا