آشپزی

طرز تهیه لگیمات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

Legimat چگونه تهیه می شود

لگیمات یکی از شیرینی هایی است که در شربت می ریزند. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسب و برای افطار در ماه رمضان تهیه می شود. این شیرینی بافتی ترد دارد و وقتی شربت شود طعم خوبی دارد. این کیک نیازی به فر ندارد و در روغن سرخ می شود. خمیر آن بسیار نرم است و با خمیر مایه فوری بدون جوش شیرین و بکینگ پودر درست می شود که باعث می شود نسبت به سایر شیرینی ها سالم تر و راحت تر هضم شود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه لگیمات در سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم لجیمات
آرد سفید 2 لیوان
نشاسته ذرت یک و نیم قاشق غذاخوری
خامه تخم مرغ یک و نیم قاشق غذاخوری
خمیر فوری 2 قاشق چایخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 پنس
پودر هل 1 قاشق چایخوری
ماست ولرم 1 فنجان
گل سرخ یک چهارم فنجان و 2 قاشق غذاخوری
روغن مایع یک چهارم فنجان
زعفران آب شده 1 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
مواد لازم برای شهد
اب نصف فنجان
گل سرخ نصف فنجان
قند 1 فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
جوهر لیمو نوک چاقو
پودر هل نصف قاشق غذاخوری

Legimat چگونه تهیه می شود

مرحله اول

برای تهیه یک لپه لذیذ، شهد را در ابتدای کار آماده می کنیم. برای این منظور قابلمه ای برداشته و داخل آن آب و شکر و گلاب می ریزیم. سپس روی اجاق می گذاریم تا بجوشد و کمی غلیظ شود. غلظت شهد باید شبیه شهد بامیه باشد.

مرحله دوم

در پایان کار زعفران و هل و آبلیمو را به آن اضافه می کنیم. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. سپس در ظرفی آرد، نشاسته ذرت و پودر خامه را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس کنار بگذارید.

سطح سوم

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها و شکر را با هم اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله شود. سپس ماست، زعفران و گلاب را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. ماست باید نیم ساعت قبل از یخچال خارج شود تا به دمای محیط برسد.

مرحله چهارم

پودر هل، نمک و مخمر را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس کم کم مخلوط آرد را اضافه می کنیم تا خمیر یکدستی به دست آید. اگر خمیر خیلی سفت بود، کمی گلاب اضافه کنید. سپس روی خمیر را سلفون می پوشانیم و یک ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه بقیه خمیر تموم شد با قاشق هم میزنم و داخل قیف میریزم. قسمت بالای قیف را یکی دو سانتی متر برش می دهیم. یک تابه عمیق بردارید و داخل آن روغن بریزید. سپس روی اجاق می گذاریم تا داغ شود. حبوبات را مانند بامیه از قیف خارج می کنیم.

مرحله ششم

بعد با قیچی دو سانت برش میزنیم تا داخل روغن بیفته و سرخ بشه. وقتی حبوبات سرخ شد از ماهیتابه خارج کرده و داخل شهد خنک بریزید و بعد از دو دقیقه از شهد خارج کنید و در آبکش کناری بگذارید تا شهد اضافی آن گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا