آشپزی

طرز تهیه مارمالاد سیب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مارمالاد سیب

مارمالاد سیب یکی از مارمالادهای رنگارنگ و پرکاربرد بین المللی است که معمولا در پخت انواع کیک و شیرینی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد سیب برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای تهیه مارمالاد سیب
یک سیب 1 کیلوگرم
قند 500 گرم
آب لیمو یا جوهر لیمو ½ قاشق غذاخوری
اب 2 لیوان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد سیب

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد سیب خوشمزه ابتدا سیب ها را بشویید سپس پوست آن را بگیرید و از وسط نصف کنید. سپس دانه ها و قسمت های اضافی وسط سیب ها را جدا می کنیم و در قابلمه مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا آب شروع به جوشیدن کند. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده و با قاشق کف را روی سطح آب جمع کرده و دور بریزید.

سطح سوم

حالا اجازه دهید سیب ها به مدت 30 دقیقه بپزند تا کاملا نرم شوند. بعد از این مدت سیب ها را با استفاده از مخلوط کن کاملا له می کنیم یا داخل همزن می ریزیم و کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب مخلوط شده را به قابلمه برمی گردانیم. سپس شکر را به همراه آبلیمو یا جوهر لیمو به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم شکر کاملا آب شود. مارمالاد را با قاشق مخلوط نمی کنیم.

مرحله پنجم

هم زدن مارمالاد آن را برای مدت طولانی شیرین می کند. بعد از اینکه شکر کاملا آب شد و مارمالاد شروع به جوشیدن کرد، زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و گلاب به قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه دهید مارمالاد به مدت 20 دقیقه دیگر روی اجاق بماند سپس ظرف را از روی اجاق بردارید و بگذارید خنک شود. در نهایت مارمالاد را در ظرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا