آشپزی

طرز تهیه مارمالاد نارنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مارمالاد نارنگی

مارمالاد نارنگی یکی از خوش رنگ ترین و خوشمزه ترین مارمالادهای فصل پاییز است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه مارمالاد نارنگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای تهیه مارمالاد نارنگی
نارنگی 1 کیلوگرم
قند 1 کیلوگرم
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 تا 2 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد نارنگی

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد نارنگی خوشمزه ابتدا پوست نارنگی ها را جدا می کنیم سپس پوست نازک نارنگی ها را نیز جدا می کنیم تا فقط قسمت گوشتی نارنگی باقی بماند تا مارمالاد تمیز و زیبا شود.

مرحله دوم

در این مرحله قسمت گوشتی نارنگی را در قابلمه مناسبی میریزم سپس شکر را بین لایه های نارنگی میریزم. سپس درب قابلمه را می بندیم و در یخچال می گذاریم تا آب آن خوب گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط نارنگی و شکر را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید. سپس قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم آب نارنگی کمی تبخیر شود.

مرحله چهارم

حالا بعد از 1 الی 2 ساعت جوشیدن کف روی مارمالاد را با کفگیر جدا کنید. سپس وقتی مارمالاد کمی غلیظ شد وانیل را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژلاتین را در آب سرد حل می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شود. سپس ژلاتین را به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید. بعد از 10 دقیقه مارمالاد را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

حالا بگذارید مارمالاد در دمای اتاق کاملا خنک شود سپس با همزن برقی آن را مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس مارمالاد را در یک شیشه درب دار بریزید سپس آن را در یخچال قرار دهید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا