آشپزی

طرز تهیه ماست میوه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماست میوه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ماست میوه ای

ماست میوه ای یکی از انواع دسرهای خوش طعم و لذیذ است که تهیه آن بسیار آسان است، این دسر خوشمزه برای سرو بسیار مناسب است، می توانید ماست میوه ای را با طعم های مختلف تهیه کنید و هم در کنار غذا و هم به تنهایی به عنوان دسر از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و قدم به قدم طرز تهیه ماست میوه ای به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ماست شیر ​​کامل 160 گرم
کرم رنگ 80 گرم
مارمالاد توت فرنگی 140 گرم
ژلاتین 1 قاشق چایخوری
آب سرد 2 قاشق مرباخوری
عسل یا پودر قند 20 گرم (در صورت استفاده از میوه تازه)

طرز تهیه ماست میوه ای

مرحله اول

ابتدا مقداری پودر ژلاتین را در ظرفی بریزید و آب را به آن اضافه کنید سپس کاملا مخلوط کنید سپس مخلوط را در حمام آب با حرارت غیر مستقیم بگذارید تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شود و مایع شفاف و یکنواخت شود.

مرحله دوم

مقداری خامه را در مخلوط کن بریزید سپس ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس مقداری مربای توت فرنگی یا هر مربای طعم دار دیگری به مخلوط مواد اضافه کنید. .

سطح سوم

سپس دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مربا کاملا جذب و شیرین شود، به جای مربا می توانید از میوه تازه استفاده کنید اما در این صورت باید کمی عسل یا پودر قند اضافه کنید تا مخلوط شیرین شود.

مرحله چهارم

در آخر ژلاتین مایع را به مخلوط مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملا یکدست شود و وقتی بافت مخلوط یکنواخت شد آن را در قالب مخصوص دلخواه یا در قالب های جداگانه بریزید و قالب را پر کنید.

مرحله پنجم

سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا دسر شکل خودش را بگیرد و بافت آن سفت و ماندگار شود و بعد از اینکه دسر شکل خودش را گرفت قالب را از یخچال بیرون بیاورید سپس می توانید روی دسر را با مقداری گرانولا تزئین کنید. سلیقه خود

مرحله ششم

برای تزیین دسر می توانید از برش های توت فرنگی یا موز استفاده کنید سپس ماست میوه ای را به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی در کنار سایر دسرها و شیرینی ها و انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا