آشپزی

طرز تهیه ماش پلو با مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماش پلو با مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پوره پلو با مرغ

پوره مرغ پلو یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه پوره پلو با مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
بهم ریختگی 1.5 فنجان
سینه مرغ 1 قطعه کامل
کشمش پیلویی 4 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
کره 25 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و آبلیمو کافی

طرز تهیه پوره پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه ماش پلو با مرغ ابتدا ماش ها را در ظرفی آب بریزید و بگذارید 10 دقیقه خیس بخورد سپس بشویید و در ظرف مناسبی با 2 لیوان آب بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم فرنی بپزد. توجه داشته باشید که ماش را فقط تا زمانی باید بپزید که خام نباشد و خیلی نرم و شکننده نباشد. در همین حین، برنج را در یک کاسه آب بریزید.

سطح سوم

توجه داشته باشید که اگر برنج تازه است نیازی به خیساندن ندارد و می توانیم بعد از شستن آن را بپزیم. بعد ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب زودتر بجوشد.

مرحله چهارم

بعد از جوش آمدن آب کمی نمک بزنید و هم بزنید سپس برنج خیس خورده را اضافه کنید و بگذارید 8-10 دقیقه در آب در حال جوش بماند. برای پلو توصیه می شود تا زمانی که برنج زنده است آبکشی کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم. سپس بعد از پخت ماش، آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس ظرف مناسبی را انتخاب کنید و چند قاشق غذاخوری روغن مایع کف آن بریزید.

مرحله ششم

حالا برای ته قابلمه مقداری نان لواش یا سیب زمینی خلال شده ته قابلمه بریزید. سپس برنج و ماش آبکش شده را به صورت لایه ای داخل قابلمه بریزید سپس در قابلمه را بپوشانید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هفتم

در حین تهیه فرنی پلو، شروع به تهیه مواد دیگر می کنیم. برای این منظور سینه مرغ را ریز خرد می کنیم و همراه با کمی آبلیمو و زعفران دم کرده در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید تا مرغ مزه دار شود. سپس پیاز را به ورقه های نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله نهم

حالا ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و مقداری روغن اضافه کنید. سپس پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز طلایی شود.

مرحله دهم

در این مرحله پیاز را از ماهیتابه خارج کرده و کشمش را پس از شستن و خشک شدن با کمی روغن اضافه کنید. کشمش ها را تفت دهید تا نرم شوند، سپس از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

حالا تکه های مرغ را با روغن به ماهیتابه اضافه کنید و خوب تفت دهید. در آخر در بشقاب مورد نظر پوره پلو را گذاشته و با مرغ و کشمش و پیازچه تزئین کرده و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا