آشپزی

طرز تهیه مافین موز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کلوچه موزی

مافین موزی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای سرو در مهمانی ها بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین موزی در ادامه مطلب همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای مافین موزی
موز 2 عدد
یک تخم مرغ 2 عدد
ارد 200 گرم
قند 120 گرم
کره 100 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی یا گردو کافی

طرز تهیه کلوچه موزی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه موزی خوشمزه 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم. سپس اجازه دهید روغن با دمای محیط سازگار شود، سپس کاملاً نرم شود.

مرحله دوم

حالا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. سپس موز را با پشت چنگال له کنید تا کاملا له شود سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه بزرگ اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله وانیل را به همراه شکر به کاسه اضافه کنید و با همزن برقی با دور کم هم بزنید تا بافت تخم مرغ ها از انعقاد خارج شود. سپس پوره موز را به کاسه اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا کره ای را که به دمای اتاق رسیده است به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط تخم مرغ خوب ترکیب شود. سپس آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله پنجم

سپس مخلوط آرد را 2 بار به کاسه اضافه کنید و یک طرف آن را با همزن هم بزنید تا خمیر کیک یکدست شود. حالا مقداری شکلات چیپسی به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر کپسول را در قالب مافین قرار می دهیم و دو سوم حجم کاغذ کپسول را با خمیر کیک پر می کنیم. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کیک مافین به مدت 10 تا 20 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

بعد از 15 دقیقه مافین ها را با سیخ چوبی یا خلال دندان تست می کنیم و خلال دندان را داخل وسط مافین می کنیم و وقتی خمیر کیک نچسبید کیک کاملا پخته شد آن را خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب مافین را از فر خارج کنید سپس اجازه دهید مافین ها کاملا خنک شوند. در نهایت مافین ها را در ظرف مورد نظر بریزید و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا