آشپزی

طرز تهیه ماقوت بستنی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماقوت بستنی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه قیفی بستنی

بستنی ماقوت یکی از دسرهای خوشمزه و دلچسبی است که با دستورهای مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه قیفی بستنی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه بستنی
شیر نر 2.5 فنجان
قند ½ فنجان
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
گل سرخ ½ فنجان
بستنی 2 لیوان
آب سرد ½ فنجان

طرز تهیه قیفی بستنی

مرحله اول

من آماده می کنم بستنی خوشمزه در قیف در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد در ظرف مناسبی ریخته و هم می زنیم سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار دیگ قرار می دهیم و به روش بنماری پودر ژلاتین را حل می کنیم.

مرحله دوم

سپس شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت در قابلمه مناسبی ریخته و هم می زنیم تا شکر و نشاسته حل شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط غلیظ شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که مخلوط داخل قابلمه نباید به غلظت فرنی برسد بلکه باید کمی رقیقتر از فرنی باشد. در همین حین بستنی را از یخچال خارج کرده و می گذاریم به دمای محیط برسد سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بستنی را اضافه کنید.

مرحله چهارم

قالب مورد نظر را با کمی کره مایع چرب کنید سپس مخلوط بستنی را داخل آن بریزید. سپس قالب را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر بستنی ماکوت شکل خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

بعد از این مدت فرم را از یخچال خارج کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در دمای محیط قرار دهید. سپس با تیغه چاقو بستنی را از قالب جدا می کنیم و چند ضربه به قالب می زنیم.

مرحله ششم

سپس بشقاب مورد نظر را کمی خیس کنید تا دسر در جای مناسبی روی بشقاب قرار گیرد تا به راحتی جابجا شود. حالا بشقاب را روی قالب قرار دهید و قالب را همزمان با بشقاب بچرخانید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا