آشپزی

طرز تهیه ماقوت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ماکوت

ماکوت یکی از دسرهای خوشمزه و ساده ایرانی است که به عنوان شیرینی با چای نیز استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ماکوت برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم
نشاسته رنگی ½ فنجان
آب سرد 3 و نیم لیوان
گل سرخ ½ فنجان
پودر هل ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
قند 1 فنجان
خلال بادام کافی

طرز تهیه ماکوت

مرحله اول

برای تهیه ماکوت زعفرانی لذیذ ابتدا نشاسته رنگی را در صافی ریخته و در ظرف مناسبی الک کنید سپس روی آن آب سرد بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بدون هم زدن بماند.

مرحله دوم

حالا بعد از این مدت نشاسته رنگی را مخلوط می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود. سپس نشاسته را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و دم کرده زعفران و پودر هل و شکر را به آن اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط با نشاسته را مدام هم می زنیم و وقتی نشاسته جوشید و شفاف شد حرارت را کم می کنیم و خلال بادام را به آن اضافه می کنیم سپس 30 دقیقه روی حرارت ملایم هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا بعد از این مدت گلاب را به ماکوتا اضافه می کنیم و 5 دقیقه هم می زنیم سپس حرارت را خاموش می کنیم و در ظرف مورد نظر می ریزیم. سپس ماکوت زعفرانی را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در انتها بعد از 1 الی 2 ساعت که خشخاش کاملا خودش را گرفت از یخچال خارج می کنیم و با خلال پسته و بادام تزئین می کنیم و با چای زعفران تازه دم می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا