آشپزی

طرز تهیه ماهیچه ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماهیچه ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تمرین ساده عضلات

ماهیچه ها یکی از غذاهای لذیذ و مجلل ایرانی است که تقریبا در تمامی رستوران های معتبر یکی از غذاهای اصلی محسوب می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. تمرین ساده عضلات برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
ماهیچه گوسفند 2 عدد
پیاز 4 عدد بزرگ
زعفران آب پز 1 فنجان
چوب دارچین 2 قسمت
سیر 5 قرص
کره 50 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

تمرین ساده عضلات

مرحله اول

برای تهیه ماهیچه خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت خلال های یکدست و درشت برش دهید سپس ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم.

مرحله دوم

پیاز را باید تا زمانی که نرم و شفاف شود سرخ کرد و نیازی به خشک شدن نباشد. سپس ماهیچه ها را به قابلمه اضافه می کنیم و ماهیچه ها را دو طرف خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

سطح سوم

بعد از سرخ شدن ماهیچه ها کمی زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها جذب ماهیچه ها شوند. سپس چوب دارچین را به همراه سیر و زعفران خیس خورده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را کمی تفت می دهیم تا یکدست شود سپس به اندازه ای آب جوش می ریزیم که سطح آب یک انگشت از سطح ماهیچه ها بالاتر باشد. سپس حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب شروع به حباب زدن کند.

مرحله پنجم

بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد کف روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می اندازیم. پذیرش کف سفید روی آب باعث می شود ماهیچه های ما در انتهای پخت طعم و بوی بدی نداشته باشند.

مرحله ششم

بعد از برداشتن ته دیگ، درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم ماهیچه ها به مدت 4 تا 5 ساعت با حرارت بسیار کم بپزند. توجه داشته باشید که در پایان پخت باید حدود یک کاسه کوچک آب در قابلمه باقی بماند.

مرحله هفتم

بعد از 4 ساعت نمک ماهیچه را اندازه می کنیم و 30 دقیقه تا یک ساعت دیگر با حرارت ملایم می گذاریم بپزد. سرگرمی روز ماهیچه ها را از قابلمه خارج کرده و در ظرف مورد نظر می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله آب ماهیچه را اضافه کرده و در ظرف کوچکی بریزید سپس همراه با پیازهای کاراملی شده در کنار ماهیچه ها قرار دهید. در آخر عضله مجلسی را با برنج زعفرانی سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا