آشپزی

طرز تهیه ماهی شکم پر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ماهی شکم پر

ماهی شکم پر یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و پرطرفدار است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ماهی شکم پر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ماهی 1 قطعه
گردو 1 فنجان
سبزیجات معطر 6 قاشق غذاخوری
پیاز 2 عدد
سیر 4 عدد قرص
زرشک 5 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قطعه
رب انار 5 تا 6 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه کافی

طرز تهیه ماهی شکم پر

مرحله اول

من آماده می کنم ماهی شکم پر خوشمزه در ابتدای کار داخل شکم ماهی را با زعفران پخته آغشته می کنیم و بعد از آن 3-4 برش روی سطح بدن ماهی ایجاد می کنیم. سپس داخل و روی ماهی مقداری نمک و فلفل و پودر سیر می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ماهی را ماساژ می دهیم تا ادویه ها به گوشت ماهی آغشته شود. سپس آب لیموی تازه را داخل و روی ماهی می ریزیم، سپس دوباره ماساژ می دهیم تا ماهی به خوبی مزه دار شود. سپس پوست ۲ سیر و ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سیر و پیاز را خلال می کنیم سپس مقداری را روی ماهی و مقداری را داخل شکم می گذاریم. سپس روی ظرف را سلفون می بندیم و اجازه می دهیم ماهی 4 ساعت در یخچال بماند تا طعم دار شود.

مرحله چهارم

حالا بعد از گذشت این مدت مواد داخل شکم ماهی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس سیر را پوست گرفته و ریز رنده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی های معطر (سیلانترو و جعفری) را می شوییم، سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن ها کشیده شود. سپس سبزی معطر را روی تخته گوشت می گذاریم سپس آن را ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا اسپندها را داخل غذاساز بریزید سپس آنقدر مخلوط کنید تا کاملا پودر و آسیاب شوند. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و بلافاصله پیاز و زردچوبه را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس سیر را اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر سیر گرفته شود. سپس زرشک را به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و سپس گردو را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا به پخت ادامه می دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. سپس سبزی های خرد شده را به مخلوط گردو اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا عطر سبزی گرفته شود و رنگ آن تغییر کند. سپس رب انار را به مواد متوسط ​​اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله دوباره مخلوط گردو را سرخ کنید تا مواد مخلوط شوند سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شوند. سپس ماهی را از یخچال خارج می کنیم سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس داخل بدن ماهی را خالی می کنیم سپس مواد میانی را داخل آن می ریزیم و با خلال دندان شکم ماهی را فیکس می کنیم تا مواد از شکم ماهی خارج نشود. سپس سینی فر با فویل پوشانده می شود.

مرحله یازدهم

حالا ماهی را در تابه می گذاریم سپس تابه را در طبقه وسط فر می گذاریم و می گذاریم ماهی به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت در فر بماند تا مغز کاملا پخته شود. سپس بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم.

مرحله دوازدهم

در آخر اجازه دهید ماهی شکم پر به مدت 4-5 دقیقه کباب شود تا طلایی و زیبا شود. در آخر ماه تراش پر شده را از فر خارج کرده و در ظرف دلخواه می چینیم و با جعفری و لیمو تزیین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا