آشپزی

طرز تهیه ماکارونی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ماکارونی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دستور پخت اسپاگتی

ماکارونی و پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. در این غذاها رشته ها با آب پخته و با سس دلخواه سرو می شود. اما پاستا را که می پزیم زودتر آبکش می کنیم و با سس و مواد گوشتی دلخواه مخلوط می کنیم و می گذاریم دم بکشد. پاستای پخته شده به این روش آسان هضم می شود، اما چون بخارپز است از ماکارونی و اسپاگتی ایتالیایی چرب تر است. پاستا را می توان با مواد مختلف گوشتی یا سبزیجات تهیه کرد. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام دستور پخت اسپاگتی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پاستا 1 بسته
پیاز 1 قطعه
گوشت چرخکرده 150-200 گرم
فلفل سیاه و نمک کافی
چاشنی آویشن، زردچوبه و پاستا کافی
زعفران کافی
رب گوجه فرنگی تا جایی که لازم است
قارچ به میل خود

دستور پخت اسپاگتی

مرحله اول

من آماده می کنم ماکارونی خوشمزه و خاص با گوشت چرخ کرده ایرانی در ابتدای کار یک قابلمه آب روی اجاق می گذاریم تا آب به نقطه جوش برسد. وقتی آب به جوش آمد پاستا را از وسط نصف کرده و داخل آن بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله دو قاشق چایخوری نمک، 1 قاشق چایخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری کره را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید پاستا بپزد. بعد از حدود 5 تا 8 دقیقه آبکش کنید. برای تعیین زمان دقیق آبکشی ماکارونی کافی است پاستا را تکه تکه کنید.

سطح سوم

در این مرحله اگر پاستا پخته شد و هسته آن 1 نقطه نیم پز شد، وقت آبکش کردن است. زمان پخت ماکارونی بستگی به نوع و ضخامت ماکارونی دارد که اغلب روی بسته بندی آن نوشته می شود.

مرحله چهارم

زمان تخلیه حدود 2 تا 3 دقیقه زودتر از زمان درج شده در پشت بسته است. در این مدت سس ماکارونی را آماده می کنیم. برای این کار پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

مرحله پنجم

تابه مناسبی بردارید و روی حرارت ملایم با کمی روغن قرار دهید تا روغن خوب داغ شود. پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

وقتی گوشت ها سرخ شد، در صورت تمایل قارچ ها را خلال کرده و با گوشت تفت دهید. سپس ادویه و نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. سپس درب تابه را می بندیم.

مرحله هفتم

سپس بگذارید با حرارت ملایم بپزد. سپس یک تابه مناسب برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سیب زمینی های شسته و پوست گرفته را ورقه ای برش دهید و کف قابلمه قرار دهید.

مرحله هشتم

سپس پاستا آبکش شده را با مواد گوشتی مخلوط می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوشد. روی قابلمه بگذارید تا بجوشد و حدود 1 ساعت بجوشد. سپس در بشقاب مناسب سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا