آشپزی

طرز تهیه ماکارونی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور پخت اسپاگتی

یکی از پرکاربردترین غذاهای دنیا ماکارونی است. این غذای پرطرفدار در اکثر کشورهای دنیا تهیه می شود و حتی هرکسی می تواند ادعا کند که دستور تهیه این غذای خوشمزه را برای خود دارد. پاستا یعنی خلاقیت! بنابراین می توانید مواد ماکارونی را مطابق ذائقه خود تهیه کنید، اما اگر قرار است برای دیگران آشپزی کنید، باید دستوری را انتخاب کنید که برای اکثر افراد جذاب باشد. در این آموزش یکی از پرطرفدارترین طرز تهیه پاستا را برای شما آماده کرده ایم که مناسب ذائقه ایرانیان است. برای دیدن آموزش طرز تهیه پاستا در سایت تیپتی چی باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پاستا 500 گرم
گوشت چرخکرده 300 گرم
سیب زمینی بزرگ 1 قطعه
پیاز 2 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
سس گوجه 2 قاشق غذاخوری
آویشن 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
فلفل سیاه، زردچوبه و کاری کافی

دستور پخت اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه ماکارونی خوشمزه به روش سنتی ایرانی ابتدا پیاز را بشویید و پس از پوست کندن آن را به قطعات نگینی شکل برش دهید. اگر تکه های پیاز خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد بهتر است. یک ماهیتابه بزرگ را گرم کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که تمام مایع ماکارونی را در این ظرف آماده می کنیم، بنابراین باید به اندازه کافی جادار باشد. پس از داغ شدن تابه، روغن را اضافه کنید. توجه داشته باشید که این روغن باید به اندازه ای باشد که تمام مواد داخل آن سرخ شود، بنابراین نباید کم باشد.

سطح سوم

پیاز را در تابه بریزید و با کمی زردچوبه و نمک تفت دهید تا کمی طلایی شود. اطمینان حاصل کنید که حرارت باید متوسط ​​باشد. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مقداری آب گوشت گرفته شود.

مرحله چهارم

اگر از ابتدا در تابه مقدار کافی روغن ریخته باشید، حالا وقتی مواد را بردارید مقداری روغن در تابه باقی می ماند. در این روغن ابتدا پوره گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و سپس با گوشت و پیاز مخلوط کنید. فلفل سیاه، زردچوبه و کاری را به مایع خمیر اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد را کمی مخلوط کنید و بعد مزه کنید تا در صورت نیاز مقداری نمک اضافه کنید. دقت کنید که نمک و ماکارونی به اندازه ای باشد که 500 گرم ماکارونی را رنگ کرده و بعد از پخت طعم مطبوعی داشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از سرخ شدن مقداری از مواد در تابه، آویشن و کچاپ را به آن اضافه می کنیم. بهتر است از برگ سبز و خشک آویشن استفاده کنید و با دست آسیاب کنید تا خمیر خوش طعم تری به دست آید.

مرحله هفتم

آویشن یکی از ادویه هایی است که نمی توانید آن را برای مدت طولانی نگهداری کنید زیرا طعم خود را از دست می دهد و غذا را تلخ می کند. همیشه از آویشن تازه در حد اعتدال استفاده کنید. حالا باید ماکارونی را بپزید.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و روی اجاق بگذارید. اگر ظرف شما کوچک است، ماکارونی ها به هم می چسبند و حالت خمیری پیدا می کنند. بعد از به جوش آمدن آب، کمی روغن و نمک اضافه کنید و ماکارونی را در آن بپزید.

مرحله نهم

اگر می‌خواهید ماکارونی‌تان زردتر و رنگارنگ‌تر شود، مقداری زردچوبه به آب در حال جوش اضافه کنید. پس از نرم شدن پاستا، آن را در آبکش بریزید و روی آن را با آب سرد بپوشانید. آب سرد نشاسته اضافی را از بین می برد.

مرحله دهم

مواظب باشید خیلی سفت یا خمیری نشود. یک قابلمه بزرگ را گرم کنید و در آن مقداری روغن و زردچوبه بریزید. سپس حلقه های سیب زمینی را با فاصله روی روغن انتخاب می کنیم. حالا باید مایع خمیر را به خوبی با رب مخلوط کنید.

مرحله یازدهم

یک نکته بسیار مهم این است که مایع ماکارونی را ته قابلمه و روی سیب زمینی نریزید زیرا باعث سوختگی و خراب شدن ته دیگ می شود. پس ابتدا مقداری رب داخل قابلمه بریزید و سپس داخل قابلمه را با مایع مخلوط کنید.

مرحله دوازدهم

توجه داشته باشید که باید مواد را به آرامی مخلوط کنید تا مایع رب به طور یکنواخت مخلوط شود. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بماند تا پاستا شما بپزد. یادتان باشد بعد از پخت در قابلمه را کمی باز بگذارید تا پاستا نچسبد. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا