آشپزی

طرز تهیه متبل بادمجان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه متبل بادمجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه متبال بادمجان

ماتاب بادمجان یکی از غذاهای مدیترانه ای ساده و بسیار خوشمزه است که با طعم های مختلف می توان آن را تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه متبال بادمجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 4 عدد وسط
سیر 4 عدد قرص
ارده 4 قاشق غذاخوری
ماست یونانی 3 قاشق غذاخوری
لیمو ترش 1 قطعه
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه متبال بادمجان

مرحله اول

برای تهیه یک متبال بادمجان خوشمزه ابتدا باید بادمجان ها را کبابی کنیم، برای این کار می توانیم مانند رستوران ها از منقل زغالی استفاده کنیم یا بادمجان ها را روی آتش گاز قرار دهیم تا کباب شوند.

مرحله دوم

اگر می خواهید بادمجان ها طعم دودی نداشته باشند، می توانید آن ها را در فر تفت دهید. سپس پوست سوخته بادمجان ها را کاملا جدا می کنیم سپس با چاقو گوشت بادمجان ها را می بریم.

سطح سوم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم سپس به همراه بادمجان له شده، آرد، ماست یونانی، نمک و فلفل سیاه در ظرف مناسبی می ریزیم و با قاشق خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

اگر می خواهید به روش اصلی لبنانی متبال درست کنید، سیر را بین یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید و روی شعله گاز یا کباب پز زغالی تفت دهید تا عطر سیر بیرون بیاید، سپس آن را له کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. مواد تشکیل دهنده

مرحله پنجم

پس از ترکیب مواد، لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را کاملا بگیرید. سپس آب لیمو را بگیرید و به همراه روغن زیتون به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله متبال را یکی دو ساعت در یخچال می گذاریم تا خوب سفت شود و طعم ها با هم مخلوط شوند. در آخر غذا را از یخچال خارج می کنیم و با پیتیا یا لواش سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا