آشپزی

طرز تهیه محلبی ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه محلبی ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه محلب های ساده

حلبی ساده یکی از دسرهای خوشمزه و رایج در کشورهای عربی است که با دستور پخت و طعم های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه حلبی ساده در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای یک دسر ساده
آرد قنادی 2 قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری فلفل قرمز
گل سرخ 3 قاشق غذاخوری
کره 40 گرم
وانیل نوک یک قاشق چای خوری

طرز تهیه محلب های ساده

مرحله اول

برای تهیه یک حلبی ساده و خوشمزه در ابتدای کار آرد شیرینی پزی را به همراه نشاسته ذرت در قابلمه ای مناسب الک کرده سپس شکر و شیر را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد داخل شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط دسر به قوام فرنی برسد سپس گلاب را به همراه کره به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره خوب آب شود.

سطح سوم

حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط محلبی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس مقداری زعفران غلیظ پخته شده را به یکی از قسمت ها اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط محلبی زعفرانی شود.

مرحله چهارم

در آخر مهلبیت ها را داخل لیوان های سرو بریزید و به دلخواه با خلال پسته و خلال بادام و گل یاس تزئین کنید سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا