آشپزی

طرز تهیه مربای آلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای آلو

مربای آلو یکی از مرباهای خوش طعم و لذیذی است که بسیار راحت درست می شود و برای صبحانه بسیار پرطرفدار و دلچسب است و می توانید مربای آلو را به روش های مختلف درست کنید و برای صبحانه یا حتی عصر از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مربای آلو به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آلو سیاه سفت 1 کیلوگرم
قند نیم کیلو
سرکه 2 قاشق غذاخوری
اب نصف فنجان

طرز تهیه مربای آلو

مرحله 1: آماده سازی و له کردن آلو

ابتدا آلوها را شسته و ریز خرد کرده و هسته آن را جدا کنید سپس آلوهای خرد شده را کنار بگذارید، برای مربا بهتر است از آلوهای رسیده، آبدار و شیرین استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشند.

مرحله 2: تهیه شربت از شکر و آب

سپس در قابلمه ای مقداری شکر بریزید سپس مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، می توانید مقدار شکر را به ذائقه خود تغییر دهید و اگر می خواهید مربا خیلی شیرین شود شکر بیشتری اضافه کنید.

مرحله 3: شربت و آلو را با هم مخلوط کنید

مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر کم کم در آب حل شود و وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد 10 دقیقه بگذارید بجوشد تا غلیظ شود سپس آلوهای خرد شده را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و هم بزنید و با با هم مخلوط کنید.

مرحله 4: عصاره وانیل را به مخلوط اضافه کنید

به ذائقه خود می توانید پس از افزودن آلو مقدار کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید تا با مواد بجوشد و عطر آن از بین مواد پخش شود و ریختن وانیل در مربای آلو کاملا خوشمزه است و بستگی به ذائقه شما دارد و ترجیح.

مرحله 5: پختن آلو و مربای نهایی

سپس اجازه دهید آلوها به مدت 15 دقیقه در مخلوط بپزند و خوب بپزند تا قوام آنها کاملاً نرم شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس به مدت دو ساعت در دمای محیط قرار دهید تا مربا خنک شود. بودن

مرحله ششم: نحوه نگهداری مربا و سرو آن برای صبحانه

سپس شیشه ها و درب شیشه های مورد نظر را با آب جوش تمیز بشویید و خشک کنید، سپس مربای آلو را داخل شیشه ها بریزید و شیشه ها را پر کنید، سپس آنها را خوب ببندید، سپس در یخچال بگذارید و به مدت طولانی نگهداری کنید. زمان.. در آخر مربای آلو را در ظرف مناسبی بریزید و برای صبحانه با خامه، کره، چای داغ و نان تازه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا