آشپزی

طرز تهیه مربای بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای بادمجان

مربای بادمجان یکی از مرباهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که شاید بسیاری از برنامه نویسان حتی نام آن را نشنیده باشند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله آن. طرز تهیه مربای بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای مربای بادمجان
یک بادمجان کوچک 350 گرم
قند 500 گرم
اب 350 میلی لیتر
پودر دارچین ½ قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای بادمجان

مرحله اول

برای تهیه مربای بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان را بشویید سپس با حوله خشک کنید. سپس پوست و کلاه بادمجان ها را جدا می کنیم سپس با چاقو بر روی بادمجان ها شکاف ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

حالا در ظرف مناسبی 2 لیتر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید سپس اجازه دهید آب به نقطه جوش برسد. سپس بادمجان ها را در آب در حال جوش بریزید، سپس بگذارید 15 دقیقه در آب در حال جوش بماند.

سطح سوم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت بادمجان ها را داخل آبکش می ریزیم سپس با آب سرد آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی بادمجان ها کاملا خارج شود. سپس آب و شکر را در ظرف مناسبی می ریزند.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا شربت بجوشد و بعد از آن ذرات شکر داخل کاملا حل می شود. سپس وقتی شربت به جوش آمد، بادمجان ها را داخل آن بریزید و بعد از 5 دقیقه زعفران پخته شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه پودر هل به مربا اضافه می کنیم سپس هم می زنیم. سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم مربا به مدت 45 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا در 5 دقیقه آخر دم کشیدن، آبلیموی تازه را به آن اضافه می کنیم تا مربا شیرین نشود. سپس وقتی بادمجان ها کاملا شفاف شدند قابلمه را از روی حرارت برمی داریم سپس می گذاریم کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از شیره مربا را بین دو انگشت نمونه می گیریم، اگر آبغوره کشدار باشد مربا به غلظت دلخواه رسیده است. سپس ظرف شیشه ای درب دار را انتخاب می کنیم و داخل آن را با دستمال خشک می کنیم.

مرحله هشتم

در آخر مربا را داخل شیشه می ریزیم سپس درب آن را محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا خنک شود. در آخر مربای بادمجان را برای صبحانه با کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا