آشپزی

طرز تهیه مربای به قرمز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای به قرمز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای قرمز

مربای بای با یکی از مرباهای اصیل و خوش رنگ ایرانی است که با روش ها و دستور پخت های مختلفی درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای قرمز برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای مربای قرمز
به 1 کیلوگرم
قند 1 کیلوگرم
فشار دادن 2 عدد
چوب دارچین 1 قطعه
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای قرمز

مرحله اول

من آماده می کنم شیرین تا خوش طعم ابتدا لوبیاها را شسته سپس با پوست به صورت مروارید برش می دهیم. توجه داشته باشید که پوست کندن چغندرها در هنگام پخت باعث له شدن آن ها می شود، پس بهتر است چغندرها را پوست نگیرید.

مرحله دوم

در این مرحله حبوبات را داخل قابلمه یا بشقاب مسی می ریزیم سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک انگشت از سطح حبوبات بالاتر باشد. سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا آب شروع به جوشیدن کند.

سطح سوم

بعد از 30 دقیقه شکر، چوب دارچین و هل را به قابلمه اضافه کنید، سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را با بخارپز قرار دهید. حرارت زیر قابلمه باید روی کمترین درجه باشد تا مربا خوش رنگ تر شود.

مرحله چهارم

بعد از 2 تا 3 ساعت آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید. اضافه کردن آب لیمو باعث می شود مربای ما بعد از پخت بدون شکر باشد. نکته دیگر اینکه غلظت شهد زیاد نیست.

مرحله پنجم

از آنجایی که شهد مربا بعد از خیساندن چندین درجه سفت می شود، به همین دلیل نباید اجازه دهیم شهد مربا خیلی غلیظ شود. نکته دیگر در مورد رنگ این مربا این است که هر چه زمان پخت بیشتر باشد رنگ آن تیره تر می شود.

مرحله ششم

وقتی مربا به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم، سپس چوب دارچین و هل را جدا می کنیم، سپس دم پز را دوباره روی درب قابلمه قرار می دهیم و می گذاریم مربا به این صورت بماند 24 ساعت در آشپزخانه استراحت می کند. ■ منطقه.

مرحله هفتم

بعد از این مدت مربا را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. در برخی دستورها مقداری گردوی تازه به مربا اضافه می کنند که طعم آن است و در صورت تمایل می توانیم آن را انجام دهیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا