آشپزی

طرز تهیه مربای تمشک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای تمشک

مربای تمشک یکی از خوشمزه ترین مرباهاست که طعم و عطر فوق العاده ای دارد و خیلی راحت و سریع تهیه می شود. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه مربای تمشک برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم مربای تمشک
تمشک 500 گرم
قند 700 گرم

طرز تهیه مربای تمشک

مرحله اول

من آماده می کنم مربای تمشک ابتدا تمشک ها را تمیز کرده و ساقه ها و برگ های چسبیده به آن ها را جدا کنید سپس در ظرفی پر از آب به مدت چند دقیقه قرار دهید تا کاملا خیس بخورند سپس آن ها را بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن از بین برود سعی کنید از تمشک سالم و رسیده استفاده کنید. .انجام دادن.

مرحله دوم

سپس تمشک ها را در قابلمه ای بریزید و شکر را به آنها اضافه کنید و کمی هم بزنید و به مدت 10 ساعت در یخچال قرار دهید تا تمشک ها آب بریزند و شکر کمی حل شود و تمشک ها بخورند، بعد از مدت زمان قابلمه را از قابلمه خارج کنید. یخچال. بیرون بردن

سطح سوم

سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا شکر کم کم حل شود سپس با قاشق کفی را که روی سطح مخلوط جمع شده است می گیریم و دور می ریزیم تا مربای تمشک هنگام پخت زیبا و شفاف شود. در این مدت مربای تمشک را هم نزنید.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط به کف رسید و کاملا کف کرد به طوری که سطح مخلوط کاملا با کف پوشیده شد، با کفگیر هم بزنید و سپس کف اضافی را از سطح مربا بردارید و دور بیندازید و مجددا با کم کم اجازه دهید کاملا کف کند. حرارت.

مرحله پنجم

بعد وقتی مربا دوباره حباب زد یعنی فوم سفت بعدی نه فوم های ریز که در قسمت های مختلف سطح مربا ایجاد می شود تا این زمان مربا به قوام مناسبی رسید پس حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. .

مرحله ششم

وقتی مربا خنک شد غلظت آن زیاد می شود سپس مربای تمشک خنک شده را در ظرف شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و کمی در یخچال بگذارید تا مربا شیرین نشود، مقداری آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. مربا را در حین پخت هم بزنید..

مرحله هفتم

سپس مربای تمشک را در ظرف مناسبی بریزید و به همراه کره، خامه صبحانه، کره بادام زمینی و نان تازه به عنوان صبحانه ای سالم و مقوی برای سرو یا یک صبحانه کامل، معطر و خوشمزه با چای گرم یا شیر گرم اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا