آشپزی

طرز تهیه مربای توت فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی علاوه بر خوش طعم بودن ظاهر بسیار زیبایی نیز دارد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه این مربای زیبا به توصیه زیر عمل کنید.

مواد لازم برای مربای توت فرنگی
توت فرنگی 1 کیلوگرم
قند 900 گرم

دستور تهیه مربای توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه مربای توت فرنگی ابتدا گلبرگ ها را از توت فرنگی جدا می کنیم سپس توت فرنگی ها را می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا توت فرنگی ها را به صورت لایه ای در قابلمه ای مناسب بریزید.

مرحله دوم

بین هر لایه توت فرنگی کمی شکر بپاشید سپس ظرف را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا آب توت فرنگی ها گرفته شود. اگر بعد از 24 ساعت توت فرنگی ها آبکش نشدند، نصف فنجان آب ولرم داخل قابلمه بریزید.

;

سطح سوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا می گذاریم تا آب داخل قابلمه زودتر بجوشد. بعد از حل کردن شکر و کف روی مربا باید کف را برداریم و دور بریزیم تا در نهایت مربای روشن تر و شفاف تری داشته باشیم.

مرحله چهارم

حال باید منتظر ماند تا مربا به غلظت مناسب برسد. برای بررسی قوام مربا مقداری از مربا را داخل قاشق بریزید و صبر کنید تا خنک شود سپس بین انگشتان خود تست کنید که آیا آب مربا کشدار است یعنی مربا آماده است.

مرحله پنجم

اگر بعد از خاموش كردن آتش باز هم كف روي مربا بود بايد آن را گرفته و دور بريزيم. حالا صبر می کنیم تا مربا در دمای محیط کاملا خنک شود سپس آن را در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا