آشپزی

طرز تهیه مربای زردک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای زردک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربا از زرده

زردک شیرین یکی از مرباهای خوشمزه و پر خاصیت است که مانند مرباهای دیگر به عنوان صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربا از زرده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مربا از زرده
هویج 500 گرم
قند 500 گرم
اب 1.5 فنجان
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
فشار دادن 2 عدد
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
جوهر لیمو ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربا از زرده

مرحله اول

برای تهیه مربای زردک خوشمزه در ابتدای کار شکر، آب، زعفران و هل را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

سپس زرده را بشویید و بعد از جدا کردن پوست آن را درشت رنده کنید. وقتی شهد کمی غلیظ شد زرده را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید سپس درب قابلمه را ببندید تا زرده خوب بپزد.

سطح سوم

بعد از 1 ساعت گلاب را به قابلمه اضافه کنید سپس هم بزنید. حالا دوباره درب ظرف را می بندیم و می گذاریم مربا 40 دقیقه دیگر بجوشد تا کاملا بپزد و شهد غلیظ شود.

مرحله چهارم

بعد از ۴۰ دقیقه آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا اجازه دهید مربا به مدت 10 ساعت در قابلمه بماند تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت که مربای زرده کاملا سرد شد آن را در ظرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. بسته به ذائقه هر فرد می توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا