آشپزی

طرز تهیه مربای زرد آلو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای زرد آلو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای زردآلو

مربای زردآلو یکی از مرباهای بین المللی خوشمزه است که در دستور پخت های مختلف درست می شود و به عنوان صبحانه نیز مانند مرباهای دیگر سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای زردآلو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای مربای زردآلو
زردآلو 2 کیلوگرم
اب 4 فنجان
قند 1 کیلوگرم + 800 گرم
آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای زردآلو

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه زردآلو ابتدا زردآلوها را بشویید و هسته آن را جدا کنید سپس هر کدام را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. بعد از آن شکر و آب در ظرف مناسبی ریخته می شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید شربت بجوشد تا کمی غلیظ شود. سپس زردآلوها را به همراه زعفران پخته شده به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مربا رنگ خوبی به خود بگیرد.

سطح سوم

سپس کف روی سطح شربت را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم تا مربای شفافی به دست بیاید. حالا اجازه می دهیم زردآلوها به مدت 20-30 دقیقه در شربت بپزند تا کمی نرم شوند و شربت غلیظ شود.

مرحله چهارم

بعد از این مدت آبلیموی تازه و گلاب را به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. حالا اجازه دهید مربای زردآلو به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت قابلمه را دوباره روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید مربا به مدت 8-10 دقیقه بجوشد و بلافاصله قابلمه را از روی اجاق بردارید. با این کار از منسجم شدن مربا جلوگیری می شود.

مرحله ششم

وقتی دمای مربای زردآلو به دمای محیط رسید، آن را در ظرفی با درب بسته بریزید و درب آن را محکم ببندید تا هوا خارج نشود. در آخر مربا را با کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا