آشپزی

طرز تهیه مربای زرشک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای زرشک

مربای شاه توت یکی از مرباهای فصلی ایرانی است که معمولا با شاه توت تازه درست می شود و طعمی بین ترش و شیرین دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه مربای زرشک برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه 250 گرم
قند 700 گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
اب 2 فنجان

طرز تهیه مربای زرشک

مرحله اول

برای تهیه مربای لذیذ زرشک ابتدا زرشک ها را با احتیاط تمیز می کنیم سپس در قابلمه می گذاریم و با آب سرد خوب می شوییم. با این کار تمام گرد و غبار روی زرشک پاک می شود.

مرحله دوم

زرشک ها را بعد از شستن از دسته جدا می کنیم و فقط از سالم ها برای مربا استفاده می کنیم. دانه های خراب زرشک می تواند طعم مربای شاه توت را بد کند.

سطح سوم

در این مرحله آب و شکر را در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا آب شروع به جوشیدن کند و شکر کاملا حل شود. حالا اجازه دهید شربت به مدت 10 دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

بعد از 10 دقیقه که شربت کمی غلیظ شد زرشک های شسته شده را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید زرشک ها به مدت 2 دقیقه در شربت بجوشد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت، وانیل را اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید به جای وانیل از هل استفاده کنید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که زرشک نباید بیشتر از ۲ دقیقه بجوشد.

مرحله ششم

البته اگر به ظاهر مربا اهمیت نمی دهید و می خواهید زرشک کمی له شود، می توانید زمان بیشتری را صرف جوشاندن زرشک کنید. در آخر اجازه دهید مربا خنک شود سپس در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا