آشپزی

طرز تهیه مربای سیب خوشرنگ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه

مربای سیب یکی از مرباهای معروف و شناخته شده در دنیاست که معمولا به عنوان صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای سیب خوشمزه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم مربای سیب رنگارنگ
سیب زرد 1 کیلوگرم
قند 800 گرم
اب 2 لیوان
چوب دارچین 2 قسمت

طرز تهیه مربای سیب خوشمزه

مرحله اول

من آماده می کنم مربای سیب خوشمزه ابتدا سیب ها را خوب بشویید سپس سیب ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سپس سیب های ورقه شده را در یک کاسه آب سرد بریزید.

مرحله دوم

خیساندن سیب در آب از سیاه شدن آنها جلوگیری می کند. بعد از آن آب را به همراه شکر و یک چوب دارچین در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید شکر کاملا حل شود.

سطح سوم

در این مرحله پس از حل شدن کامل شکر، سیب خرد شده را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه کنید. حالا باید بگذاریم سیب روی حرارت ملایم بپزد و شربت از مربا به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید کم باشد و حدود 1 ساعت طول می کشد تا مربا به قوام خود برسد. برای اینکه بفهمیم شربت به قوام مربا رسیده یا نه، یک قاشق از شربت را می گیریم و می گذاریم خنک شود.

مرحله پنجم

حالا بین دو انگشت تستش می کنیم. اگر شربت بین دو انگشت بیرون بیاید یعنی مربا آماده است. سپس زیر قابلمه را خاموش می کنیم و می گذاریم مربا از روی اجاق بیفتد و خنک شود.

مرحله ششم

وقتی مربا کاملا خنک شد و به دمای محیط رسید، چوب های دارچین را از قابلمه خارج کرده و دور بریزید. سپس مربا را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا