آشپزی

طرز تهیه مربای قیسی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای قیسی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای زردآلو

شیرینی قیسی یکی از مرباهای سنتی و لذیذ ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه مربای زردآلو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم مربای زردآلو
زردآلو 1 کیلوگرم
قند 4 فنجان
جوهر لیمو 1 قاشق غذاخوری
اب 4 لیوان
گردو 300 گرم

طرز تهیه مربای زردآلو

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه زردآلو ابتدا شربت مربا را با ریختن شکر و 2 پیمانه آب در قابلمه مناسبی و کمی هم زدن آماده کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از اینکه قابلمه را روی اجاق گذاشتیم دیگر لازم نیست شربت را هم بزنیم. کافی است شربت را روی حرارت بسیار ملایم نگه دارید تا شکر کاملا در آب حل شود و شربت کم کم شروع به غلیظ شدن کند.

سطح سوم

بعد از به جوش آمدن شربت، حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و جوهر لیمو را اضافه کنید، سپس مربا را درست کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه این مربا باید از مرباهای نرم استفاده کنیم.

مرحله چهارم

اگر کیسی ما خشک است باید آنها را در ظرف آب بریزیم تا خوب خیس بخورند و نرم شوند. توجه داشته باشید که اگر قیچی ها کامل هستند باید بعد از خیساندن دانه ها را جدا کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بین زردآلوها گردو می چینیم و در ته سینی کنار هم می چینیم. سپس تابه را روی اجاق قرار دهید و آب باقیمانده را به آن اضافه کنید، سپس درب تابه را ببندید تا قیمه بجوشد.

مرحله ششم

وقتی زردآلوها پخته شد و آب داخل ماهیتابه تقریباً آب آن گرفته شد، شربت را به تابه اضافه کنید و درب تابه را ببندید. بعد از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد با قاشق کف روی آن را جمع کرده و دور بریزید.

مرحله هفتم

جذب کف روی شربت باعث شفافیت و رنگارنگی مربا می شود. سپس یک بخارپز را روی درب تابه بگذارید و اجازه دهید مربا به مدت 30 دقیقه دیگر روی حرارت بسیار کم بجوشد.

مرحله هشتم

بعد از این مدت مربا آماده شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید مربا کاملا خنک شود. در آخر مربا را در ظرفی درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا