آشپزی

طرز تهیه مربای لیمو ترش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای لیمو ترش

طرز تهیه مربای لیمو ترش

مربای لیمو ترش این یکی از مرباهای خوشمزه، ساده، پرطرفدار و خوشمزه است که خیلی راحت به روش های مختلف درست می شود و می توانید آن را برای صبحانه سرو کنید، علاوه بر این می توانید از این مربای خوشمزه به عنوان یک صبحانه سالم استفاده کنید. برای راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای تارت لیمو به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آهک تازه (200 گرم آهک بعد از فشردن باقی مانده است) 700 گرم
قند 400 گرم معادل 2 فنجان فرانسوی است
اب 1 فنجان
آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز به مقدار مورد نظر
زعفران برای تزیین به مقدار مورد نظر

طرز تهیه مربای لیمو ترش

مرحله 1: لیموها را بشویید و آب بگیرید

ابتدا لیموهای تازه، سالم و آبدار را تمیز کرده و در ظرفی بریزید، سپس روی هر لیمو دو شکاف ایجاد کنید، آب لیموها را بگیرید و از صافی صاف کنید تا دانه های لیمو از هم جدا شوند. جدا می شوند و آب آن به لیموها نمی رسد. سپس آب لیمو را در ظرفی بریزید.

مرحله 2: داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید بجوشد

می توانید لیموها را از وسط نصف کرده و سپس آب آن را بگیرید، بعد از اینکه تمام لیموها را آب گرفتید، دانه ها را جدا کنید، پوست لیمو را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، سپس مقداری آب در قابلمه بریزید تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله 3: پوست لیمو را در آب داخل قابلمه بجوشانید

سپس پوست لیمو را در یک قابلمه آب بریزید و اجازه دهید پوست لیمو به مدت 5 دقیقه در آب بجوشد تا تلخی آنها گرفته شود، سپس پوست لیمو را از قابلمه خارج کرده و آب آن را بگیرید و آب را داخل قابلمه خالی کنید و دوباره آب اضافه کنید. در قابلمه بریزید و بجوشانید.

مرحله 4: لیموها را آبکش کنید

پوست لیمو را در قابلمه ای بریزید و 5 دقیقه دیگر بجوشانید، باید دو تا سه بار این کار را انجام دهید تا تلخی پوست لیمو کاملا از بین برود. شما قبلا آماده کرده اید و ریخته اید.

مرحله 5: آب لیموها را آبکش کنید

در مرحله بعد اجازه دهید پوست لیمو به مدت 10 دقیقه در آب سرد بماند، سپس پوست لیمو را آبکش کرده و در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. به دلخواه برش بزنید.

مرحله 6: آب و شکر را مخلوط کنید

برای تهیه شربت از این مربا ابتدا مقداری شکر را در قابلمه ای ریخته و آب اضافه می کنیم و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر و آب را با قاشق چوبی هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند، شکر باید در آب باشد و شربت حل می شود و شروع به جوشیدن می کند.

مرحله 7: شربت را بجوشانید

سپس مخلوط شربت را به مدت یک ربع با حرارت ملایم می گذاریم بجوشد غلظت آن زیاد شده و حالت قوام پیدا کند. در حالی که شربت در حال جوشیدن است، حتماً کناره های کاسه را با برس آغشته به آب لیمو بمالید. که شکر به کناره های قابلمه نچسبد و طعم شربت خراب نشود

مرحله 8: پوست لیمو را اضافه کنید

بعد از اینکه شربت به غلظت مناسب رسید، برش های پوست لیمو را داخل قابلمه بریزید، سپس مقداری زعفران را داخل قابلمه بریزید تا با پوست لیمو بجوشد، اجازه دهید پوست لیمو حدود 15 دقیقه در شربت بجوشد و شربت کاملا بجوشد. آن ها را بخور.

مرحله نهم: آب لیمو را به مربا اضافه کنید و با آن مخلوط کنید

همانطور که پوست لیمو در شربت پخته می شود، رنگ، عطر و طعم زعفران به طور کامل به شربت تزریق می شود.

مرحله دهم: همه مواد را با هم بجوشانید و مربا را از روی حرارت بردارید

سپس تمام مواد را 5 دقیقه دیگر بجوشانید و خوب مخلوط کنید، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، وقتی مربای لیمو به دمای محیط خنک شد، آن را در ظرف های شیشه ای که از قبل تمیز کرده اید، بریزید.

مرحله یازدهم: مربای لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

سپس در ظرف ها را محکم ببندید و ظروف شیشه ای را در یخچال قرار دهید و به مدت طولانی نگهداری کنید سپس هنگام سرو مقداری مربای لیموترش را در ظرف مناسب سرو بریزید سپس روی آن را با چند پر زعفران تزئین کنید. در نهایت مربای لیمو را در وعده صبحانه به عنوان یک چاشنی خوشمزه، پرطرفدار و مقوی با نان تازه، کره، خامه، عسل و چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا