آشپزی

طرز تهیه مربای هویج ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مربای هویج ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مربای هویج ساده

مربای هویج یکی از تنقلات پرطرفدار در بین ایرانیان است که معمولاً با غذاهای دیگری مانند کره یا خامه سرو می شود. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه مربای هویج ساده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم مربای هویج
هویج 1 کیلوگرم
قند 1 کیلوگرم
اب 1 لیتر
هل سبز 5 تکه
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
پوست پرتقال شیرین خرد شده (اختیاری) ½ فنجان

طرز تهیه مربای هویج ساده

مرحله اول

من آماده می کنم مربای هویج خوشمزه و ساده در یک قابلمه مناسب ابتدا آب و شکر را بریزید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید آب بجوشد و شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

در حالی که آب در حال جوشیدن است، هویج ها را پوست بگیرید و خوب بشویید و سپس با حوله خشک کنید. سپس هویج ها را با رنده متوسط ​​رنده می کنیم و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم کنید و کمی صبر کنید تا آب دوباره شروع به جوشیدن کند. بعد از به جوش آمدن آب، کف سفید را با قاشق روی سطح آب جمع کرده و دور می اندازیم تا رنگ مربا روشن شود.

مرحله چهارم

بعد از جمع شدن تمام کف روی سطح آب، دانه های هل سبز را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مربا با حرارت ملایم بپزد. توجه داشته باشید که در تمام مراحل پخت مربا باید درب قابلمه باز باشد.

مرحله پنجم

اگر بخواهیم از پوست پرتقال استفاده کنیم بعد از 30 دقیقه از جوشاندن مربا آن را اضافه می کنیم. سپس آبلیمو را اضافه می کنیم و می گذاریم مربا با حرارت بسیار ملایم بپزد تا به قوام خود برسد.

مرحله ششم

وقتی مربا غلیظ شد و هویج شفاف شد مربای ما آماده است. برای اینکه بدانیم شهد مربا به قوام خود رسیده است، یک قاشق مرباخوری از شهد را برداشته و چند ثانیه در فریزر قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

حالا شهد خنک شده را بین دو انگشت تست می کنیم، اگر کشدار باشد یعنی مربای ما به قوام خود رسیده است. سپس مربا را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود سپس دانه های هل را بردارید و مربا را در ظرف دلخواهتان بریزید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا