آشپزی

طرز تهیه مربای کیوی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای کیوی

مربای کیوی یکی از مرباهای پرطرفدار در فصل پاییز و زمستان است که طعم بسیار جذاب و خاصی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کیوی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم مربای کیوی
قند 500 گرم
اب 500 گرم
آب لیمو 1 قاشق چایخوری
وانیل کافی

طرز تهیه مربای کیوی

مرحله اول

من آماده می کنم مربای کیوی خوشمزه در ابتدای کار ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس آب را همراه با شکر اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب بجوشد و بعد از آن ذرات شکر کاملا حل شده و غلیظ می شود.

مرحله دوم

در این مرحله کیوی ها را تمیز کرده سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. سپس کیوی را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. سپس صبر می کنیم تا شربت کمی غلیظ شود و حالت کشدار پیدا کند.

سطح سوم

وقتی شربت مربا به غلظت مناسب رسید و کشدار شد، برش های کیوی را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس حرارت قابلمه را خیلی کم می کنیم و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه می گذاریم کیوی ها کاملا بپزند.

مرحله چهارم

در حین پخت کیوی کف مربا را با کفگیر جدا می کنیم، با این کار مربا شفاف و خوش رنگ تر می شود. در پایان پخت، آبلیمو و وانیل را اضافه کنید، پس از چند جوش، اجاق را خاموش کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مربا را به مدت 24 ساعت در دمای محیط می گذاریم. بعد از 24 ساعت اگر مربا به غلظت دلخواه نرسید، دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی غلیظ شود و قوام پیدا کند.

مرحله ششم

اما اگر مربا خیلی سفت بود کمی آب جوش به آن اضافه کنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از چند جوش حرارت را خاموش کنید. سپس مربا را در فنجان مورد نظر بریزید سپس با کره میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا