آشپزی

طرز تهیه مربا انجیر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مربای انجیر

مربای انجیر یکی از مرباهای پرطرفدار در دنیاست که مانند مرباهای دیگر به عنوان صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مربای انجیر برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای مربای انجیر
شکل 1 کیلوگرم
قند 700 گرم
اب 1 فنجان
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای انجیر

مرحله اول

من آماده می کنم مربای انجیر خوشمزه در ابتدای کار انجیرها را می شوییم و بدون دم بریدن در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها خارج شود. بعد از آن شکر و آب در ظرف مناسبی ریخته می شود.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، سپس اجازه دهید شیره بجوشد و کمی غلیظ شود. حالا با سوزن روی انجیرها چند سوراخ کوچک ایجاد می کنیم و وقتی آب آن غلیظ شد به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

سوراخ هایی که روی انجیر ایجاد می کنیم به این دلیل است که در حین پخت، آب آن به داخل انجیر نفوذ می کند، بنابراین انجیر چروک نمی شود و شکل خود را حفظ می کند. سپس حرارت را به حداقل می رسانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید انجیر به مدت 30 دقیقه در آب بپزد. بعد از این مدت آبلیموی تازه، گلاب و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید، سپس مربا را ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید.

مرحله پنجم

بعد از این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید مربا در دمای محیط بماند و کاملا خنک شود. اگر می خواهید مربا یکدست شود، می توانید آن را از صافی رد کنید تا دانه های انجیر جدا شود.

مرحله ششم

وقتی مربا کاملا خنک شد ظرف مناسبی با درب شیشه ای انتخاب می کنیم و مربا را در ظرف مورد نظر می ریزیم. در نهایت درب ظرف را محکم ببندید سپس مربا را در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا