آشپزی

طرز تهیه مرغ با اسفناج و سس پارمزان بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ با اسفناج و سس پارمزان

طرز تهیه مرغ با اسفناج و سس پارمزان

مرغ با اسفناج و سس پارمزان یک غذای خوشمزه و خوش طعم است که ترکیبی عالی از پروتئین و سبزیجات دارد. این دستور غذا با استفاده از مواد ساده و مقرون به صرفه، یک تجربه خوشمزه و مغذی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد.

برای تهیه مرغ با اسفناج و سس پارمزان ابتدا سینه های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کرده و در کره تفت دهید. سپس مرغ را کنار بگذارید و در همان ماهیتابه پیاز، سیر و گوجه فرنگی خشک شده را تفت دهید. خامه، آب مرغ و پنیر پارمزان را اضافه کنید تا سس غلیظی به دست آید. اسفناج را اضافه کنید و بعد از اینکه نرم شد مرغ را دوباره به مخلوط اضافه کنید تا با سس مزه دار شود. در آخر با جعفری تازه تزئین کرده و سرو کنید.

عناصر اندازه ی
رنده شده پارمسان 1 فنجان
سینه مرغ 2 عدد
کره 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل تا جایی که لازم است
کرم رنگ 1/2 فنجان
گوجه فرنگی خشک شده بدون روغن 1 فنجان
پیاز متوسط، خرد شده 1 قطعه
سیر خرد شده چهار قطعه
آب مرغ 1/2 فنجان
اسفناج 1 فنجان (یا بیشتر در صورت تمایل)

طرز تهیه مرغ با اسفناج و سس پارمزان

مرحله 1: مرغ را مزه دار کنید

ابتدا سینه مرغ را با دقت تمیز کنید. سپس دو طرف آنها را با نمک و فلفل خوب مزه دار کنید. مرغ چاشنی شده را کنار بگذارید تا مقداری طعم به گوشت آغشته شود.

مرحله 2: مرغ را سرخ کنید

در یک تابه بزرگ، 2 قاشق غذاخوری کره را روی حرارت متوسط ​​آب کنید. سپس سینه های مرغ را در روغن داغ ریخته و از هر طرف حدود 5 دقیقه تفت دهید تا طلایی و ترد شوند.

مرحله 3: آماده سازی مرغ

پس از اینکه مرغ از دو طرف خوب سرخ شد، آن را از ماهیتابه خارج کرده و در بشقاب قرار دهید. مرغ را کنار بگذارید تا بقیه مواد آماده شوند.

مرحله 4: تهیه سس پارمزان

سه قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را در همان ماهیتابه بریزید و پیاز، سیر و گوجه فرنگی خشک شده را اضافه کنید. مواد را چند دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

مرحله 5: مایعات را به سس اضافه کنید

آب مرغ و خامه را به آرامی به مخلوط داخل تابه اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس شروع به غلیظ شدن کند. این کار را حدود 2 تا 3 دقیقه ادامه دهید.

مرحله 6: اسفناج را به سس اضافه کنید

حالا نوبت اضافه کردن اسفناج به سس است. اسفناج را به مخلوط اضافه کنید و به پخت ادامه دهید تا اسفناج کاملا پخته و نرم شود.

مرحله 7: غذا را نهایی کنید

مرغ سرخ شده را دوباره به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه دیگر در سس بپزد تا طعم ها خوب با هم مخلوط شوند. سپس غذا را داخل ظرف مورد نظرتان بکشید.

مرحله هشتم: تزئین و سرو کنید

برای جذابیت غذا می توانید آن را با جعفری تازه خرد شده تزیین کنید. حالا «مرغ با سس اسفناج و پارمزان» شما آماده است. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا