آشپزی

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای با طعمی فراموش نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای

با ما همراه باشید تا با پخت مرغ با سس کاراملی خامه ای خوشمزه و لذیذ طعمی ناب و خاطره ای ماندگار را تجربه کنید. این غذا با ترکیبی از طعم مرغ آبدار و سس کارامل خامه ای که هر کدام به تنهایی می توانند جذاب باشند، برای مهمانی های شما پیشنهادی عالی خواهد بود.

برای تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای، ابتدا سینه های مرغ را با سیر، آویشن، نمک و فلفل مزه دار کنید، سپس در روغن زیتون سرخ کنید. پس از برداشتن مرغ، پیاز و سیر را در همان ماهیتابه تفت دهید و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود. مرغ ها را داخل ماهیتابه برگردانید و آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. در آخر خامه و جعفری را اضافه کنید و مخلوط کنید تا سس کاراملی یکدست و غلیظی به دست آید.

عناصر اندازه ی
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
آویشن، نمک و فلفل 1 قاشق چایخوری
سیر 1 قرص
سینه مرغ 500 گرم
مواد لازم برای سس کارامل خامه ای اندازه ی
اب 1 فنجان
کرم رنگ نصف پاکت
ارد 1 قاشق غذاخوری
سیر 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
جعفری کافی
نمک کافی

طرز تهیه مرغ با سس کارامل خامه ای

مرحله 1: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه های مرغ را با دقت بشویید سپس با چاقوی تیز به اندازه های دلخواه برش دهید. در یک کاسه بزرگ، سینه های مرغ را با حبه های سیر له شده، آویشن خشک، نمک و فلفل به خوبی مزه دار کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تکه های مرغ به طور یکنواخت با ادویه ها پوشانده شده اند تا طعم بیشتری به آن اضافه شود.

مرحله 2: مرغ را سرخ کنید

یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن، تکه های مرغ مزه دار شده را به تابه اضافه کنید. مرغ را از دو طرف سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. پس از پخته شدن مرغ را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله 3: سیر و پیاز را سرخ کنید

در همان ماهیتابه ای که مرغ ها را سرخ کرده اید، کمی روغن بریزید و پیاز ریز خرد شده را به همراه سیر له شده اضافه کنید. این مخلوط را تفت دهید تا پیاز شفاف و کمی طلایی شود. مراقب باشید پیاز و سیر نسوزند.

مرحله چهارم: آرد را اضافه کرده و سس را آماده کنید

پس از طلایی شدن پیازها، 1 قاشق غذاخوری آرد را به تابه اضافه کنید. آرد را چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود. این اطمینان حاصل می کند که سسی که دریافت می کنید طعمی شبیه آرد خام ندارد.

مرحله 5: مرغ را به تابه برگردانید

بعد از اینکه آرد به همراه پیاز و سیر خوب تفت خورد مرغ سرخ شده را داخل تابه برگردانید. مطمئن شوید که تمام قطعات مرغ به خوبی با مخلوط پیاز و آرد آغشته شده باشند.

مرحله 6: آب را اضافه کرده و بپزید

پس از اضافه کردن مرغ به تابه، 1 فنجان آب اضافه کنید. حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید مرغ به مدت 10-15 دقیقه به آرامی بپزد و به اندازه ای آب جذب کند که نرم و آبدار شود.

مرحله 7: خامه را اضافه کنید

پس از گذشت زمان مورد نظر و اطمینان از پخته شدن مرغ، نصف بسته خامه را به تابه اضافه کنید. حرارت را کمی زیاد کنید و 2-3 دقیقه دیگر مخلوط را هم بزنید تا خامه به خوبی با مواد باقی مانده مخلوط شود و سس کارامل غلیظ و یکدست شود.

مرحله هشتم: جعفری را اضافه کرده و تزئین کنید

در مرحله آخر مقداری جعفری تازه خرد شده را به تابه اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. این کار طعم و عطر تازه ای به غذای شما می دهد. بعد از افزودن جعفری، غذا آماده سرو است. مرغ را با سس کارامل خامه ای به ظرف دلخواه منتقل کنید و در صورت تمایل با کمی جعفری تازه تزیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا