آشپزی

طرز تهیه مرغ بندری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ بندری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت مرغ بندری

مرغ بندری که به مرغ بندری نیز معروف است یکی از ساندویچ های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز پخت مرغ بندری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
پیاز 3 عدد
فلفل 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
قارچ 5 تکه
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی

طرز پخت مرغ بندری

مرحله اول

برای تهیه مرغ پورت واین خوشمزه سینه مرغ را داخل قابلمه می گذاریم. بعد فلس های یک عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و ریز خرد می کنیم و همراه با زردچوبه و فلفل سیاه و نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به اندازه ای آب اضافه کنید که سینه مرغ را بپوشاند، سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و آب را به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید و سینه مرغ را به مدت 1 ساعت در آب جوش بگذارید تا بپزد.

سطح سوم

در این مرحله بعد از این مدت سینه های مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم. سپس فلس های پیاز باقی مانده را برداشته و ریز خرد می کنیم، سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا در تابه مقداری روغن مایع بریزید و پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز روشن و طلایی شود. بعد فلفل را شسته و نگینی خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله که بوی فلفل از بین رفت، آب مرغ را از صافی صاف کرده و به همراه مرغ خرد شده به ماهیتابه حاوی فلفل اضافه کنید، سپس بجوشانید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

مرحله ششم

حالا قارچ را بشویید، سپس آن را به صورت ورقه ای برش دهید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و داخل آن روغن مایع می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود سپس قارچ ها را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قارچ را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. سپس وقتی آب اضافی مرغ تبخیر شد، قارچ ها را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس تابه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله هشتم

در آخر کاهو را همراه با ترشی و گوجه فرنگی به شکل ساندویچی برش می دهیم. سپس آب مرغ را داخل نان باگت می ریزیم سپس با سالاد سبز و ترشی و گوجه و سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا