آشپزی

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ ترش تهران

مرغ ترش یکی از غذاهای لذیذ و ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه مرغ ترش تهران برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 4 عدد
لپه ها 1 فنجان
پیاز 1 قطعه بزرگ
یک تخم مرغ 2 عدد
سیر 5 قرص
جعفری، نعناع و گشنیز 400 گرم
آب پرتقال یا آب پرتقال به مقدار مورد نظر
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه مرغ ترش تهران

مرحله اول

من آماده می کنم مرغ ترش مجلسی ابتدا از چند ساعت قبل لپه را در ظرف آب می ریزیم و می گذاریم خوب خیس بخورد تا ورم آن برطرف شود. سپس پیاز را ریز خرد می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس تکه های گوشت مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا یکدست شوند.

سطح سوم

حالا لپه را آبکشی می کنیم و به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. سپس به اندازه ای آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم تا سطح آب یک انگشت بیشتر از سطح مواد داخل قابلمه باشد.

مرحله چهارم

در این مدت سبزی ها را ریز خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و سبزی ها را بدون روغن تفت می دهیم تا آب اضافی آن ها کشیده شود. سپس مقداری روغن اضافه کنید و سبزیجات را سرخ کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم مواد خورش کاملا بپزد. بعد از اینکه آب قابلمه کم شد و لپه و مرغ کاملا پخته شد، زعفران پخته شده را به همراه آب پرتقال و کمی نمک اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید سپس به خورش اضافه کنید و بگذارید تخم مرغ ها جا بیفتند. در آخر خورش را هم بزنید تا تخم مرغ ها به طور یکنواخت در خورش پخش شوند.

مرحله هفتم

بعد از اضافه کردن تخم مرغ، اجازه دهید خورش حدود 15 دقیقه روی حرارت بماند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر بریزید و با کیت یا برنج ساده سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا