آشپزی

طرز تهیه مرغ تنوری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه مرغ تنوری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت مرغ تنوری

مرغ تنوری یکی از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا با سس انار سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت مرغ تنوری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
جوجه 800 گرم
پیاز 2 تا کوچیک
فلفل قرمز 2 تا کوچیک
سیر 2 قرص
آبلیموی تازه 1 قطعه
عسل 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون کافی
سرکه کافی
پودر تخم گشنیز و نمک کافی
فلفل سیاه، زیره و پاپریکا کافی

طرز پخت مرغ تنوری

مرحله اول

من آماده می کنم مرغ تنوری خوشمزه در ابتدای کار بال و بازوهای مرغ را جدا کرده و مرغ را به 2 قسمت تقسیم می کنیم. بعد مرغ ها را در ظرف مناسبی می ریزیم سپس مقداری سرکه و آب و نمک به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و بگذارید مرغ یک شب در محلول سرکه بماند تا بوی آن گرفته شود. بعد از این مدت مرغ را خوب می شوییم و در آبکش می گذاریم.

سطح سوم

وقتی آب اضافی مرغ گرفته شد، آن را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن روغن زیتون، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آبلیموی تازه بریزید و به مدت 5 دقیقه خوب ماساژ دهید تا مرغ طعم دار شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و مرغ را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا طعم مرغ گرفته شود. بعد از این مدت می رویم تا سس درست کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار پیاز را به همراه فلفل و سیر به اندازه دلخواه برش دهید و در ماهیتابه گریل بریزید سپس تابه را روی اجاق بگذارید و سبزیجات را تا انتها تفت دهید. حالا سبزیجات را در غذاساز قرار دهید.

مرحله ششم

در مرحله بعد مقداری پودر گشنیز، نمک، فلفل سیاه، زیره، پاپریکا، عسل، روغن زیتون و آبلیمو را به غذاساز اضافه کنید، سپس خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و پوره شوند. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ ها را در سینی فر قرار دهید و سس را روی آن ها بریزید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و مرغ ها را به مدت 1 تا 1 ساعت و 30 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا