آشپزی

طرز تهیه مرغ خامه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ خامه ای

مرغ خامه ای یکی از غذاهای لذیذ، پرطرفدار و لذیذ است که می توان آن را خیلی راحت به روش های مختلف تهیه کرد. این مرغ لذیذ بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی است که می توان آن را با پاستا و هر سبزی سرو کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مرغ خامه ای به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سینه مرغ بدون استخوان 1 قطعه کامل
کرم رنگ 200 گرم
یک پیاز کوچک 1 قطعه
چیلی یا فلفل قرمز خرد شده 1 قاشق غذاخوری
سیر ریز ریز شده 3 قرص
رب گوجه فرنگی 1 قاشق خالی
کره 20 گرم
نمک و فلفل کافی
پودر پاپریکا دودی یا معمولی کافی
ماکارونی چینی فتوچین یا پنه به مقدار مورد نظر
شیر نر کافی
فلفل برای تزئین پاستا به مقدار مورد نظر
جعفری خرد شده برای تزئین کافی
سیب زمینی سرخ کرده تنوری یا سیب زمینی سرخ کرده دارچینی به مقدار مورد نظر
پوره سیب زمینی دارچین و سبزیجات کبابی به مقدار مورد نظر

طرز تهیه مرغ خامه ای

مرحله 1: سینه های مرغ را بشویید و برش دهید و نمک بپاشید

ابتدا سینه مرغ را خوب بشویید و خشک کنید سپس سینه مرغ را با برش طولی به دو قسمت تقسیم کنید تا ضخیم و نازکتر شود در این صورت مرغ زودتر پخته و پخته می شود و بعد از آن روی آن دو قسمت می شود. برش های سینه مرغ را نمک بزنید و روی آن را بپوشانید.

مرحله دوم: داخل تابه روغن بریزید و سینه مرغ را در آن سرخ کنید

سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود، سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و کف تابه را کاملاً روغن بزنید، سپس تکه های مرغ را در تابه قرار دهید، اجازه دهید یک طرف آن خوب سرخ شده و طلایی شود، بعد از حدود سه تا چهار دقیقه یک طرف سینه مرغ سرخ می شود.

مرحله 3: برش های مرغ را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید

سپس سینه مرغ را روی آن برگردانید تا کاملا طلایی شود و طرف دیگر هم سرخ شود. در مجموع بعد از 6-7 دقیقه سینه های مرغ خوب سرخ می شوند سپس از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری می گذاریم. کمی روغن دوباره داخل تابه بریزید.

مرحله چهارم: روغن را در تابه بریزید و پیاز خرد شده را در آن تفت دهید

سپس مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید، هم بزنید تا کره کاملا در ماهیتابه ذوب شود و با روغن مخلوط شود، سپس پیاز را پوست بگیرید، بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید، وقتی روغن و کره داغ شد، پیاز را اضافه کنید. داخل ماهیتابه بریزید تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم: فلفل های خرد شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید

وقتی پیازها شفاف شد فلفل دلمه ای را که شسته و خشک کرده اید نگینی خرد کنید و در تابه بریزید و با پیاز تفت دهید تا عطر فلفل ها به خورد پیاز برود سپس سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

مرحله ششم: سیر و رب گوجه فرنگی خرد شده را به مواد اضافه کرده و تفت دهید

سپس سیر خرد شده را در تابه بریزید، با بقیه مواد تفت دهید تا عطر سیر پخش شود و با بقیه مواد مخلوط شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی در تابه بریزید، تفت دهید تا بوی گوجه خام گرفته شود. رب برداشته می شود، رنگ آن می شود تابه را باز کنید و پوره گوجه فرنگی را سرخ کنید.

مرحله هفتم: کاستارد را در ظرفی بریزید و در مایکروویو یا روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید

سپس در حین پخت پوره گوجه فرنگی، خامه را در ظرف کوچکی بریزید، ظرف را در مایکروویو قرار دهید تا بافت آن نرم و یکدست شود، به جای استفاده از مایکروویو، می توانید ظرف خامه را روی حرارت غیرمستقیم با استفاده از ظرف نگه دارید. روش ماری تا زمانی که کاملا یکدست شود.

مرحله هشتم: خامه، نمک و فلفل را به مواد داخل تابه اضافه کنید

بعد از اینکه بافت خامه نرم و یکدست شد، آن را به مواد داخل تابه اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا با همه مواد مخلوط شود، سپس کمی نمک و کمی فلفل به مخلوط مواد اضافه کنید تا یکدست شود. کاملا مخلوط شده

مرحله نهم: مرغ ها را به مواد سس اضافه کنید و پاپریکا بپاشید

سپس برش های مرغ سرخ شده را در ماهیتابه روی مواد قرار دهید، سپس روی مرغ ها مقدار کمی فلفل قرمز بریزید و پخش کنید، سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید مرغ ها به مدت نیم ساعت در سس بپزند، به طوری که طعم سس کاملا جوجه ها را بخورید.

مرحله 10: ماکارونی ها را در مخلوط شیر و نمک روی اجاق قرار دهید

در قابلمه ای مقداری شیر بریزید روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شیر گرم شود سپس مقداری نمک به شیر اضافه کرده هم بزنید سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود هر نوع ماکارونی را که می خواهید داخل شیر داغ بریزید سپس ببندید. قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا بپزد.

مرحله یازدهم: ماکارونی پخته شده را در ظرف مناسبی بریزید

بعد از حدود یک ربع، ماکارونی ها در شیر پخته و کاملاً نرم می شوند، سپس مخلوط مواد خوب پخته شده را بردارید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم: پاستا را با جعفری خرد شده تزئین کنید

سپس یک تکه سینه مرغ را در کنار پاستا قرار دهید و مقداری از مخلوط سس را در تابه روی سینه مرغ بریزید، سپس مقداری جعفری را که شسته و خشک کرده اید، ریز خرد کرده و روی پاستا بریزید. و آنها را تزئین کنید.

مرحله 13: روی خمیر فلفل بریزید و انواع دارچین را در کناره های بشقاب بچینید.

سپس مقداری فلفل سیاه روی پاستا بپاشید، سپس مقداری تنوری یا سیب زمینی سرخ شده یا پوره سیب زمینی و سبزیجات کبابی مانند دارچین را به این غذای خوشمزه اضافه کنید. در آخر مرغ خامه ای را به عنوان یک غذای خوشمزه و شیک برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا