سبک زندگی

طرز تهیه مرغ شکم‌پر مجلسی با گردو و رب انار

خرید فالوور از سایت اینبو

با مرغ می توانید انواع غذاها را تهیه کنید. سینه مرغ شکم پر از آن دسته غذاهایی است که بسیار آسان و لذیذ است و برای تهیه این غذا نیازی به فر ندارید و می توانید مواد را در این بین به دلخواه تغییر دهید. می توانید سینه شکم را در هر اندازه ای تهیه کنید و با یک زرشک پلو خوشمزه سرو کنید. اگر دوست دارید در وعده های غذایی خود تنوع ایجاد کنید، سینه مرغ شکم پر یکی از بهترین گزینه هاست.

به گزارش بهترین ها، نحوه تهیه مرغ شکم پر مجلسی با گردو و رب انار را خواهیم دید.

عناصر

سینه مرغ شماره

1 عدد پیاز

جعفری 2 قاشق غذاخوری

15 عدد گردو

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

زعفران به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

رب انار 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

مرحله اول: ترشی

ابتدا باید سینه مرغ را مزه دار کنید. برای این کار وسط سینه مرغ را یک شکاف ایجاد کنید تا از هر طرف شکافی ایجاد شود تا بتوانید مواد میانی را داخل شکم مرغ قرار دهید سپس در ظرفی بریزید و تمام ادویه های ذکر شده را با هم مخلوط کنید. با هم مخلوط کنید و بگذارید مرغ را اضافه کنید و با دست ماساژ دهید سپس روغن زیتون و زعفران را اضافه کرده و خوب ماساژ دهید و در آخر یکی از پیازها را خلالی کرده و به مواد اضافه کنید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

سپس یکی از پیازهای دستور را ریز خرد کرده و در تابه با کمی زردچوبه و روغن تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گردوی خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی گردو گرفته شود و سپس رب انار گرفته می شود. اضافه کنید و تفت دهید و مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: مرغ را سرخ کنید

مرغ ها را از یخچال خارج کنید و مواد متوسط ​​را داخل شکافی که پر کرده اید بریزید و خوب محکم کنید سپس کره و روغن را در تابه ای بریزید و مرغ ها را سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله 4: پختن سینه مرغ شکم پر

سپس باید یک پیاز دیگر را در قابلمه برش دهید و کمی تفت دهید و پس از روشن شدن، نمک و فلفل و پاستا را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ماکارونی از بین برود، سپس 1 لیوان آب جوش بریزید و وقتی تکه ها را اضافه کنید. مرغ و زمان بگذارید تا مرغ بپزد و سس غلیظ شود. نوش جان

نکات دستور پخت سینه مرغ پر شده با گردو

همچنین می توانید گیاهان معطر یا زرشک را به مواد میانی اضافه کنید.

همچنین می توانید سینه مرغ شکم پر را در سرخ کن یا فر بپزید.

اسیدیته مواد به رب انار بستگی دارد و با کمک شکر می توانید طعم ها را متعادل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا